90A generator, 2x Optima gul vs Sinus Live SL-A3000?

hoz
9 juni 2009 · 6 Inlägg

Sinus live SL-A3000 tillsammans med 2st kicker L7 12", övriga systemet kommer ligga runt ~300rms, ett optima gul fram, ett bak, 50mm2-kablar överallt, kommer 90A-generatorn klara sig från blinkande lysen, utan att gå på högvarv vid normalt spelande?

och om nu generatorn inte pallar trycket, nån som har koll på hur stor generator det går att få tag i till en opel omega A?

Frissan
9 juni 2009 · 4 693 Inlägg

Tror inte den räcker. Finns säkert 120A generatorer som går att knöka på.

Booyakasha!
BJonsson
9 juni 2009 · 4 074 Inlägg

hoz skrev:
Sinus live SL-A3000 tillsammans med 2st kicker L7 12", övriga systemet kommer ligga runt ~300rms, ett optima gul fram, ett bak, 50mm2-kablar överallt, kommer 90A-generatorn klara sig från blinkande lysen, utan att gå på högvarv vid normalt spelande?

och om nu generatorn inte pallar trycket, nån som har koll på hur stor generator det går att få tag i till en opel omega A?

det borde funka!

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!
Frissan
9 juni 2009 · 4 693 Inlägg

BJonsson skrev:

hoz skrev:
Sinus live SL-A3000 tillsammans med 2st kicker L7 12", övriga systemet kommer ligga runt ~300rms, ett optima gul fram, ett bak, 50mm2-kablar överallt, kommer 90A-generatorn klara sig från blinkande lysen, utan att gå på högvarv vid normalt spelande?

och om nu generatorn inte pallar trycket, nån som har koll på hur stor generator det går att få tag i till en opel omega A?

det borde funka!

Du ska ju hålla med mig smile

Jämförde med min bil som blinakar fast jag bara har ett steg på 800 rms och 80 amp generator.

Booyakasha!
BJonsson
9 juni 2009 · 4 074 Inlägg

Softis skrev:

BJonsson skrev:

hoz skrev:
Sinus live SL-A3000 tillsammans med 2st kicker L7 12", övriga systemet kommer ligga runt ~300rms, ett optima gul fram, ett bak, 50mm2-kablar överallt, kommer 90A-generatorn klara sig från blinkande lysen, utan att gå på högvarv vid normalt spelande?

och om nu generatorn inte pallar trycket, nån som har koll på hur stor generator det går att få tag i till en opel omega A?

det borde funka!

Du ska ju hålla med mig smile

Jämförde med min bil som blinakar fast jag bara har ett steg på 800 rms och 80 amp generator.

haha... jo men han har ju två bra batterier som laddas av genaratorn oxå! smile

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!
Stejfaan Basknarkare
10 juni 2009 · 470 Inlägg

De funkar att kanon kan ja lova smile generatorn behöver du inte tänka på i första hand då du har 2 Bra Batterier som backup vilket gör att du troligtvis icke sjunker iaf under 12.5 v ca: och sen generatorn så har inte ja ens större än 90 i min bil så ^^

Team Carbonize
hoz
10 juni 2009 · 6 Inlägg

kanske skulle lagt till att det är 2st 2x4Ohm-versioner, så dom kommer köras i 4Ohm och då ska steget leverera 1800rms, att man kommer spela så högt när man kör är ju dock föga troligt smile

Frissan
10 juni 2009 · 4 693 Inlägg

BJonsson skrev:

Softis skrev:

BJonsson skrev:

det borde funka!

Du ska ju hålla med mig smile

Jämförde med min bil som blinakar fast jag bara har ett steg på 800 rms och 80 amp generator.

haha... jo men han har ju två bra batterier som laddas av genaratorn oxå! smile

Jaha missade att det var två batterier smile Men dåså, då ska det ju inte vara några problem. Jag håller med du.

Booyakasha!
k1mm0 tokfrans
10 juni 2009 · 982 Inlägg

kommer funka kalasers! smile

jag körde dubbla sinus 3000 med 90amps generator och 1st NSB 90+ batteri.. och nej.. blinkade aldrig wink

men då hade jag ritkigt fina kablar överallt oxå..  bytte mellan generator batteri och även jorden..
körde 2st + 50mm och 2st + 50mm2 kablar från batteriet fram till stegen bak.. kalasers smile

Seat Leon 1.8T 20v Sport "Sjusovaren" (2001)
dbjanoz
10 juni 2009 · 1 785 Inlägg

hoz skrev:
Sinus live SL-A3000 tillsammans med 2st kicker L7 12", övriga systemet kommer ligga runt ~300rms, ett optima gul fram, ett bak, 50mm2-kablar överallt, kommer 90A-generatorn klara sig från blinkande lysen, utan att gå på högvarv vid normalt spelande?

och om nu generatorn inte pallar trycket, nån som har koll på hur stor generator det går att få tag i till en opel omega A?

Inga problem även vid onormalt spelande wink

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
thulle1
10 juni 2009 · 733 Inlägg

Softis skrev:

BJonsson skrev:

hoz skrev:
Sinus live SL-A3000 tillsammans med 2st kicker L7 12", övriga systemet kommer ligga runt ~300rms, ett optima gul fram, ett bak, 50mm2-kablar överallt, kommer 90A-generatorn klara sig från blinkande lysen, utan att gå på högvarv vid normalt spelande?

och om nu generatorn inte pallar trycket, nån som har koll på hur stor generator det går att få tag i till en opel omega A?

det borde funka!

Du ska ju hålla med mig smile

Jämförde med min bil som blinakar fast jag bara har ett steg på 800 rms och 80 amp generator.

då har du en kass generator eller kasst batteri eller båda alternativen. för det ska inte blinka med den lilla effekten om du har rätt kabeldimension, ett batteri som är friskt och en fungerande generator räcker långt kan jag säga.

M.v.h. Emil
BMW 545i (2005)
BJonsson
11 juni 2009 · 4 074 Inlägg

thulle1 skrev:

Softis skrev:

BJonsson skrev:

det borde funka!

Du ska ju hålla med mig smile

Jämförde med min bil som blinakar fast jag bara har ett steg på 800 rms och 80 amp generator.

då har du en kass generator eller kasst batteri eller båda alternativen. för det ska inte blinka med den lilla effekten om du har rätt kabeldimension, ett batteri som är friskt och en fungerande generator räcker långt kan jag säga.

jag kör 4 st gula optima på en 90amp generator och det funkar klockrent! men jag underhålls laddar med jämna mellan rum ochså... men som K1mmo sa så är det viktigt med kablar,även från generator till batteri och motor kaross och batteri chassie.. Jag kör oxå med 50mm2 dock endast en... smile

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang