2787
Sök

Hur tar man bort bakspoiler på Golf V GTI? Hjälp tack..

217 Inlägg
10 juni 2009
Trådstartare
Är lite nybörjare.. Men skulle vilja försöka att få bort nedre delen på bakspoilern på Golf V GTI.
Och sätta på en ny om man klarar det.

Nån som  har lite tips och hur man gör typ?
Vad jag behöver och så.

Har köpt en Reiger bakspoiler. Måste dessa test monteras först eller kan man lacka det direkt och sätta
på det?

tack för hjälpen.

Das Auto

2 638 Inlägg
10 juni 2009
Skulle nog personligen aldrig lackera något utan att testmontera först. För även hur bra rykte märket har gällande passform så vet man aldrig. Det är mitt råd smile

Sen hur du får bort din bakstötfångare har jag inte en aning om tongue

217 Inlägg
10 juni 2009
Trådstartare
Aker_s40 skrev:
Skulle nog personligen aldrig lackera något utan att testmontera först. För även hur bra rykte märket har gällande passform så vet man aldrig. Det är mitt råd smile

då vet jag att jag ska testa först iaf tongue

Ingen som vet hur man får bort den?
Eller vet nån bok eller nåt där det står hur man gör?

Das Auto

2 638 Inlägg
11 juni 2009
GTI_Jocke skrev:
Aker_s40 skrev:

då vet jag att jag ska testa först iaf tongue

Ingen som vet hur man får bort den?
Eller vet nån bok eller nåt där det står hur man gör?

Jag har en Hayens gör det själv handbok. Inte världens bästa bok vad det gäller bilder och text, ibland är bilderna fel men texten brukar vara rätt. Med andra ord, man får lite hjälp på vägen tycker jag smile

Annars, googla och se om du hittar nått.

1 853 Inlägg
11 juni 2009
Det är inte så svårt, sitter skruvad i hjul huset och vid lysena tror jag

men jag köpte mig en sådan hära haynes bok på biltema för typ 200-300 kr kanon att ha om man ska demontera plastdetaljer och inredning... finns bara på engelska dock men det funkar ju det med smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/25960/large/519295_0od22f.jpg
var enda bilden jag hade på boken sorry smile men var kanon att ha då jag monterade stereon smile

/mvh soyd

143 Inlägg
11 juni 2009
Här finns en hel uppsjö av gudier till mk 5: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2374154, dock vet jag inte om det du behöver finns men du kan alltid kolla ;-).

217 Inlägg
11 juni 2009
Trådstartare
Får tacka alla för hjälpen! Den där länken du skicka fanns mycket intressant på! Och en sån där Haynes bok måste jag köpa direkt!smile Tack för hjälpen!

Das Auto

yrkeschaufför
709 Inlägg
12 juni 2009
GTI_Jocke skrev:
Är lite nybörjare.. Men skulle vilja försöka att få bort nedre delen på bakspoilern på Golf V GTI.
Och sätta på en ny om man klarar det.

Nån som  har lite tips och hur man gör typ?
Vad jag behöver och så.

Har köpt en Reiger bakspoiler. Måste dessa test monteras först eller kan man lacka det direkt och sätta
på det?

tack för hjälpen.

test montera först .. sällan allt är som plug and play.. måste offta modda om lite och borra egna hål..
ofta sitter orginal stöten i några skruvar underifrån och sedan typ plast klipps så dom ska  "slitas" lös.
men var försiktig .. man ska inte bara vålda. ta den tid du behöver och kolla så du ser hur det ser ut samtidigt du försöker slita försiktigt..

mvh jocke

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.

Sök