4598
Sök

"Standard Rattnav" problem från Isotta? Skruvarna går inte i .

108 Inlägg
24 juli 2006
Trådstartare
Hej!
Jag köpte en Isotta NivolaRT ratt och ett "Rattnav standard" till min Volvo 244 -83 från NipoTrading.se.
MEN nu kommer min fråga, när jag sätter fast navet i bilen, sätter sedan på ratten mm. som ska på navet. Då skruvar jag så mycket jag kan med skruvarna som tillkom med navet (fick 2 påsar, fast exakt likadana skruvar) Men problemet nu, när jag skruvar i skruvarna så tar det bara Stopp några milimeter innan skruvskallen nått botten på ratten, och det ska gå att skruva i dom längre! Men de sitter som berg verkligen och det går inte att skruva mer :S Djupet i skruvhålen i navet är inte för kort = skruvarna är inte för långa. Men varför går det inte att skruva i skruvarna hela vägen för?! Så ska det väl ändå inte vara, eller måste jag använda en momentnyckel för att få i skruvarna? Som sagt, dom tar stopp när det är några milimeter kvar att skruva i dom.
Finns det någon mer som varit med om detta? Att skruvarna inte går i hela vägen.

Vad ska jag göra?
Tackar på förhand! Och snälla ta inte bort denna tråd, detta är viktigt!
Mvh.

8 156 Inlägg
24 juli 2006
Det följde inte med en spacer eller någon typ av bricka som du ska sätta mellan dom?
(Antar att du inte missat en sådan sak, men ändå? Lika bra att fråga...)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

108 Inlägg
24 juli 2006
Trådstartare
Nej.. bara en liten metall bricka som ska sitta mellan navet och ratten.. men frågan är nu då, skulle man våga o kapa skruvarna så dem går ända ner??

10 287 Inlägg
24 juli 2006
Ingen risk. Du får en guldstjärna för en utmärkt rubrik!

Göran
Moderator

GotlandsVolvon skrev:
Och snälla ta inte bort denna tråd, detta är viktigt!
Mvh.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

108 Inlägg
24 juli 2006
Trådstartare
Tackar jag för!
Men jag hoppas ännu på svar från någon om någon vet!
Måste man dra skruvarna med ett viss tryck, de ska ju räcka o dra dom för hand yikes

Solfilmsmontör
950 Inlägg
24 juli 2006
GotlandsVolvon skrev:
Tackar jag för!
Men jag hoppas ännu på svar från någon om någon vet!
Måste man dra skruvarna med ett viss tryck, de ska ju räcka o dra dom för hand yikes

Det är väll inga grövre skruvar så var försiktig med hur mycket du drar. Se om du kan få tag i en likadan skruv som du inte behöver och prova med att korta den.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

Sök