Sligrund

Sonnback
15 juni 2009 · 502 Inlägg

tjena, jag har aldrig hållt i en lack spruta förut, och har lite funderingar.

1.ska lacka kofångarna på min 740 och då dom fått svets loppor på sej behöver dom spacklas, så min fundering är om nån kan skriva en liten guide steg för steg hur jag ska göra från att spackla till att lacka dom, så som vilket papper jag ska ha att slipa med, om/vad jag ska ha för primer osv, gärna så precis guide som möjligt då jag inte är insatt i det här.

2.ska även lägga slipgrund och har frågor innom det också, vart kan jag köpa slipgrund och vilken slipgrund rekomenderar ni? när man sprutar på slipgrunden, går det bra att köpa en av dom billigare sprutorna från biltema/jula eller måste man ha en spruta med bättre kvalitet när det gäller att lägga slipgrund?

Mvh smile

triplesixer
15 juni 2009 · 325 Inlägg

japp e billig spruta duger bra till slipgrund och slipgrund kan du köpa på umeåbilfärg
www.umeabilfarg.se
använd inte för grova papper på plast och ha plast grund innan slipgrunden

gorre
15 juni 2009 · 250 Inlägg

Haggan skrev:
tjena, jag har aldrig hållt i en lack spruta förut, och har lite funderingar.

1.ska lacka kofångarna på min 740 och då dom fått svets loppor på sej behöver dom spacklas, så min fundering är om nån kan skriva en liten guide steg för steg hur jag ska göra från att spackla till att lacka dom, så som vilket papper jag ska ha att slipa med, om/vad jag ska ha för primer osv, gärna så precis guide som möjligt då jag inte är insatt i det här.

2.ska även lägga slipgrund och har frågor innom det också, vart kan jag köpa slipgrund och vilken slipgrund rekomenderar ni? när man sprutar på slipgrunden, går det bra att köpa en av dom billigare sprutorna från biltema/jula eller måste man ha en spruta med bättre kvalitet när det gäller att lägga slipgrund?

Mvh smile

kan rekomendera biltemas HVLP spruta(den blå) den funkar fint för oss hobby folk köper man till lite olika munstycken till den så kan du måla det mesta. har sett exempel på hela bilar målade med den med mycket gott reultat.

färg kan du handla från närmsta bilmåleri de flesta brukar va hjälpsamma. om du inte vill det så är umeåbilfärg riktigt bra att ha å göra med, han hjälper dig med vad du behöver.

du kan ju även läsa de klistrade trådarna om billack står mycket nyttigt där

Senast redigerat av gorre (15 juni 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang