Lackering av bil - frågor.

Bluesboy
14 juni 2009 · 27 Inlägg

Hej!

jag har aldrig lackerat en bil förrut.

Har lite funderingar kring maskeringen osv.
Listerna runt fönster och dörrar?
Tar de flesta bort dessa vid lackeringen, eller låter man dem sitta och försöker istället maskera så exakt att man inte ser någon grundfärg kring listerna, o heller inte får overspray på listerna?

MvH Gustav

240boy
14 juni 2009 · 471 Inlägg

precis man maskerar de ska du lägga ner mkt tid på !

Skiiit du nedde ! ;)
Patz0
14 juni 2009 · 18 Inlägg

leave it to the pros. word

240boy
14 juni 2009 · 471 Inlägg

nää vill han göra det själv så nog msåt han ju få pröva men grundarbetet är de du ska lägga ner mest tid på !

Skiiit du nedde ! ;)
Accelsson
14 juni 2009 · 240 Inlägg

Använd herregud sökfunktionen? Finns massa trådar ang lackering. Men kort och gott, vill du ha det bra så lämna bort det, annars sök runt på forumet.

Street Knight
BMW 320d (2011)
Thullen
14 juni 2009 · 1 653 Inlägg

att maskera lister mm som går att demontera är bara onödigt slappt tycker jag!
Plocka bort så mycket som möjligt, lister, handtag, bakljus, strålkastare osv osv...
fönsterlister i gummi kan du försiktigt vika upp och lägga en tunn kabel bakom, och sen maskerar listen så får du lack bakom listen, så slipper man en ful lackskarv runt listerna, lite pilligt men det går.

Men som sagt, allt som går att plocka bort ska bort, annars är det bara fusk, oavsett vad folk säger...

Senast redigerat av Thullen (14 juni 2009)

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T
Bluesboy
16 juni 2009 · 27 Inlägg

Jag har ganska mycket erfarenhet av lackering, så att lackera själv känns som en kul utmaning. har aldrig lackerat en bil bara.

Jo naturligtvis plockar jag bort allt som går att montera av. Just de limmade listerna ajg tänkte på, kan tänka mig att det är ett stort jobb att lossa dessa och sedan montera nya.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang