Baslåda till 12" RTA sub? bitte help mig :D

baltis
16 juni 2009 · 1 948 Inlägg

Dags för mitt första inlägg i denna delen av forumet då.

Kom över en 12" RTA bas samt RTA 2 kanaligt steg för ett bra pris, dessvärre så ingick ingen låda sad

Verkar inte vara det bästa märket då jag inte kan hitta några rekommendationer på vad för låda samt volym på den det ska vara... någon här som har en ide?

Såg även att brl sålde färdigbyggd sluten låda på 32L kan det vara något?

Samt hur stor roll spelar det om man kör med en 32L sluten om det bästa är att ha säg en 25L portad låda? gör det någon större skillnad? Ska ha den i min golf iv som jag bara använder till att pendla med så är ej i behov av att spela mig själv döv men vill ha så mycket "snärrt" i basen som möjligt... alla tips mottages big_smile

Mvh

Alpinabiturbo Kulan
16 juni 2009 · 1 435 Inlägg

RTA = Ridetech audio? Ring Ridetech och fråga, de bör veta.

BMW 535D Touring "Carbonschwarz" (2006)
BMW 523ia "Aspensilver" (1996)
BMW 740ia "Aspensilver" (1997)
baltis
16 juni 2009 · 1 948 Inlägg

Försökt kontakta dom hela dagen men inget svar... skickat ett mail och väntar på svar men kan inte hålla mig så därför postar jag här big_smile

Menmen någon som har tips på låda? gärna utav egna erfarenheter med samma bas...

baltis
16 juni 2009 · 1 948 Inlägg

Verkar alltid skriva mina inlägg innan jag vet alla frågor jag vill ha svar på så här kommer en till...
E som sagt inte så värst intresserad av detta med billjud så e därför väldigt okunning tongue

Såg att det var dubbla talspolar på basen... ska driva den med ett 2 kanaligt spel... hur ska jag koppla allting då? ska man brygga steget och sen...? big_smile någon som kanske kan förklara utförligt eller göra en snabb skiss i paint? big_smile

ziderbeat
16 juni 2009 · 284 Inlägg

portad låda på ca 45l med en 4" port  kan du ha till den basen

baltis
17 juni 2009 · 1 948 Inlägg

ziderbeat skrev:
portad låda på ca 45l med en 4" port  kan du ha till den basen

okok... du verkar kunna det där, hoppas jag ivarje fall big_smile så en följdfråga... när man har portad låda så ska det väll vara större volym på den än en sluten? så borde inte brl's färdigbygdda på 32l funka då också? big_smile

både för lat för att snickra egen samt att den ska in i en liten golf...

Frissan
17 juni 2009 · 4 693 Inlägg

Den borde vara där någonstans runt 30, aningen mindre kan jag tänka mig. Min gamla 12" jag hade ville ha 49,5 liter portad och 28,5 sluten.

Booyakasha!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang