11325
Sök

Det går att använda vanliga RCA kablar som finns i hemmet till slutsteg i bilen utan problem`?

Skogsfan
649 Inlägg
17 juni 2009
Trådstartare
En idiotisk fråga jag vet men, hade kort på lågnivåkablar så åkte till clas och köpte en sådan vanlig man har i hemmet, 5 m för 60kr. Denna går bra att köra mellan stereo och bassteg? Drar den tillfälligt rakt igenom bilen så att jag slipper störningar från annat kablage osv.

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930

6 851 Inlägg
17 juni 2009
Faniskogen skrev:
En idiotisk fråga jag vet men, hade kort på lågnivåkablar så åkte till clas och köpte en sådan vanlig man har i hemmet, 5 m för 60kr. Denna går bra att köra mellan stereo och bassteg? Drar den tillfälligt rakt igenom bilen så att jag slipper störningar från annat kablage osv.

varför skulle det inte funka?
Är det en sån som är svart/röd (vit)?
Dessa är dock inte alltid skärmade och kan då ställa till problm med störningar.

PS: De signalkablar jag har i min bil nu och i min förra bil är avsedda för hem HiFi.
Men dem funkar lika bra i en bil.
Senast redigerat av TT-Avant (17 juni 2009)

4 693 Inlägg
17 juni 2009
Faniskogen skrev:

Jag har en sådan och det fungerar felfritt, har haft så förr också i flera år utan några som helst problem

Booyakasha!

jobbar påre
751 Inlägg
17 juni 2009
har de i min bil TSM med elkabeln då jag inte kunde dela på dom..och inga störningar här inte=)

Sök