9562
Sök

Basarna smäller till vid start av steg

Son Of Murphy
782 Inlägg
18 juni 2009
Trådstartare
Tjena!

Har just uppgraderat min stereo i bilen, Peioneer Deh-P700bt! smile Och när jag nu startar stereon så smäller det till i basarna... sad Låter inte allt för kul måste jag säga, och första gångerna fick man nästan gå o byta kalsonger! tongue
Jag och min kära montör fick pula lite hit och dit för att få tillslag och elantenn att funka. Problemet är kanske nu att tillslag till slutsteget och antennen sitter på samma kontakt... hmm Ja så dumt satt det orginal faktiskt i ison på stereon... Kan det ha något med saken att göra, eller är det bara så att som vi spekulerade lite i, att jag har för dålig ström o behöver en konding???

Redigerad pga. stavfel
Senast redigerat av Mankan1978 (18 juni 2009)

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!

471 Inlägg
18 juni 2009
köp ingen konding även om de är problemet köp ett bättre batteri ist

Skiiit du nedde ! ;)

1 915 Inlägg
18 juni 2009
Bränd signaljord ?
Det var iaf felet för mig en gång när de small i basen när ja sätte på stereon..

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

4 693 Inlägg
18 juni 2009
Jag hade så i med min förra stereo, då ploppade det till varje gång steget startade. Hade det så i över 1 år utan att det hände något. Men det small inte i basen utan den ploppade till en gång.

Booyakasha!

Son Of Murphy
782 Inlägg
18 juni 2009
Trådstartare
larsson.m skrev:
Bränd signaljord ?
Det var iaf felet för mig en gång när de small i basen när ja sätte på stereon..

Hm, ja jo det kan vara något där faktiskt... hmm Kände nu när jag körde idag att vacuum mätaren blev jävligt varm, och lamp-sladden till den sitter i någon härva där bak... Kanske borde kolla upp det, är väl inte så jätebra skulle jag kunna tänka mig

Son Of Murphy
782 Inlägg
18 juni 2009
Trådstartare
Softis skrev:
Jag hade så i med min förra stereo, då ploppade det till varje gång steget startade. Hade det så i över 1 år utan att det hände något. Men det small inte i basen utan den ploppade till en gång.

Jo det "ploppar" typ bara, men ja den där stereon hade väl någon ganska "grov" inställning som grund, för ja det riktigt small till... hmm Nu när man har ställt Suben på stereon låter det inte fullt så illa...

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
18 juni 2009
Bränd signaljord KAN ge upphov till "plonk" vid av o påslag..men är mindre vanligt. Vanligare är ett djäkla brus och vinande som följer tändningen.

Själv tror jag atts teget slås på för fort..alltså det startar upp ngt snabbare än signalkällan.
Dvs det slår på innan signalen nått fram.
Remoten kan behöva fördröjas.
Här har du en förklaring och ett schema på en krets:
http://n-core.se/index.php?option=com_c … ;Itemid=38

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Son Of Murphy
782 Inlägg
18 juni 2009
Trådstartare
Lonefox skrev:
Bränd signaljord KAN ge upphov till "plonk" vid av o påslag..men är mindre vanligt. Vanligare är ett djäkla brus och vinande som följer tändningen.

Själv tror jag atts teget slås på för fort..alltså det startar upp ngt snabbare än signalkällan.
Dvs det slår på innan signalen nått fram.
Remoten kan behöva fördröjas.
Här har du en förklaring och ett schema på en krets:
http://n-core.se/index.php?option=com_c … ;Itemid=38

Hm oj det där lät mer avancerat än min kunskap! tongue
Men okej... Konstigt att det inte var så på stereon jag hade innan, visst det var ju en 3år gammal SONY (kanske sämre effekt o allt), men ändå... hmm

Skogsfan
649 Inlägg
19 juni 2009
Dessa ploppanden. Är de farliga på något vis för utrustningen? Eller alltså, bör man göra något åt det? Jag stör mig inte på det något nämnvärt men steget klickar till och basen ploppar lite grann när jag sätter på stereon. Har en gammal pioneer deh 7100R. Funkar kalas i övrigt, inga störningar eller så

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930

Sök