Någon som vet något bra och billigt billjud?

Jagkallasempe
18 juni 2009 · 11 Inlägg

Har en volvo 740 och  skulle vilja ha bra billjud i min bil, men är inte så bra på vilka som är bäst och vilka som ha bra ljud smile Några tips?

Senast redigerat av Jagkallasempe (18 juni 2009)

Louksor
18 juni 2009 · 1 915 Inlägg

Bra och billigt är ofta en svår kombination smile

Vad har du för budget ?
Vill du ha nya saker eller duger begagnade ?
Har du nånting nu ?
huvudenhet ? kablar, högtalare osv ?

Är det bas du vill ha, eller framsystem eller allt ?


Ett bra 5,25" kit fram som drivs av slutsteg och en portad baslåda med 2st 10" basar med slutsteg under hatthyllan med porten vid skidluckan och bygga en vägg bakom baslådan i bagaget, så all bas spelar in i kupen istället för o spela i bagaget, brukar funka bra i 740.

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01
sandro_740
18 juni 2009 · 66 Inlägg

vill du ha bra men billigt bas ljud? så ska du göra som jag åk till jula köp 2 12"are och bygg en förjävla stor och öppen låda den skall vara överdimensionerad som bara f! gjorde jag sen spela jag i mitt rum och jag fick ett bra ljud plus att data skärmen börja skaka så man inte såg vad det stog:P

BJonsson
19 juni 2009 · 4 074 Inlägg

Jagkallasempe skrev:
Har en volvo 740 och  skulle vilja ha bra billjud i min bil, men är inte så bra på vilka som är bäst och vilka som ha bra ljud smile Några tips?

Vad har du för grejor nu och vad är det du är ute efter? lite svårt att rekomendera nåt när man får så lite info! smile

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!
Sanizz
19 juni 2009 ·

En billig låda är aldrig bra, en dyr låda är aldrig billig. Ungefär som allt annat.

Lonefox Bad music kills good sound
19 juni 2009 · 7 241 Inlägg

Sanizz skrev:
En billig låda är aldrig bra, en dyr låda är aldrig billig. Ungefär som allt annat.

En låda i sig är billig...spec om man bygger den själv wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
Lonefox Bad music kills good sound
19 juni 2009 · 7 241 Inlägg

Jagkallasempe skrev:
Har en volvo 740 och  skulle vilja ha bra billjud i min bil, men är inte så bra på vilka som är bäst och vilka som ha bra ljud smile Några tips?

Hur mkt pengar hade du tänkt dig att lägga?

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
Sanizz
19 juni 2009 ·

Lonefox skrev:

Sanizz skrev:
En billig låda är aldrig bra, en dyr låda är aldrig billig. Ungefär som allt annat.

En låda i sig är billig...spec om man bygger den själv wink

Menade självklart basen lol

Senast redigerat av Sanizz (19 juni 2009)

Jagkallasempe
22 juni 2009 · 11 Inlägg

BJonsson skrev:

Jagkallasempe skrev:
Har en volvo 740 och  skulle vilja ha bra billjud i min bil, men är inte så bra på vilka som är bäst och vilka som ha bra ljud smile Några tips?

Vad har du för grejor nu och vad är det du är ute efter? lite svårt att rekomendera nåt när man får så lite info! smile

Jag har ingenting just nu, ute efter det som behövs för att få bra ljud i bilen tongue Som sagt är inte så bra på vad som behövs i bilen tongue

Lonefox Bad music kills good sound
22 juni 2009 · 7 241 Inlägg

Återigen:

Hur mkt pengar har du att röra dig med? Mao...vad är din budget?

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
Louksor
22 juni 2009 · 1 915 Inlägg

Ok! Du har alltså ingenting i bilen nu.

Så det du behöver är, huvudenhet, framsystem, baslåda ev baksystem och slutsteg samt kablar.

Enda som återstår innan du kan få lite förslag på olika saker är vilken prisklass du tänkt dig.

Klarar du att koppla in allt själv ? Eller får du hjälp av nån, eller lämnar in ?

Jagkallasempe skrev:
Jag har ingenting just nu, ute efter det som behövs för att få bra ljud i bilen tongue Som sagt är inte så bra på vad som behövs i bilen tongue

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang