3588
Sök

Montering Vinge Volvo 850 SE

Det SKA gå!
434 Inlägg
22 juni 2009
Trådstartare
Hallå Gott folk. Efter några sökningar här utan vidare resultat, planterar jag min egna tråd.
Det är såhär att jag har en vinge liggandes till en Volvo 850 SE och vill ha på den nu. Så har precis
lackat den och fått tag på fästen ... Men det är absolut första gången ja ger mig in på att sätta dit en vinge ...
Så tänkte höra med dom kunninga, hur har ni gjort när ni satt på en ny vinge ? För att få skruv hålen att passa också ? Har ju ingen lust att borra fel i bakluckan o få en halv meter fel big_smile... Har funderat på att stoppa i en skrut i skruvhålet på vingen o lägga din jäms med luckan där jag vill ha den och knacka till ... Men tänkte jag hör med er först om ni vet hur jag ska gå till väga! Tacksam för alla svar!
MVH Wallin.
Senast redigerat av Wallin850 (22 juni 2009)

Kolla gärna in mitt VR6 Projekt.

338 Inlägg
22 juni 2009
Du behöver inte borra nåt hål i bakluckan, man monterar den bara med dubbelhäftande tejp i mitten och på sidorna. Sen skruvar du bara fast fästena så den kläms fast, Vad är de för vinge turbo vingen elr?.

Det SKA gå!
434 Inlägg
22 juni 2009
Trådstartare
Jaha okej, nej det är ingen R vinge ... men mina fästen är inte riktigt att lita på för det går att "vicka" på vingen när den sitter på :S

1 867 Inlägg
22 juni 2009
Därav den dubbelhäftande tejpen mot luckan, då sitter den.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

Det SKA gå!
434 Inlägg
22 juni 2009
Trådstartare
okey, är det någon speciell dubbelhäftade tejp man ska ha eller spelar de ingen roll ?

Det SKA gå!
434 Inlägg
22 juni 2009
Trådstartare
Tackar så mkt Koop samt Mange_GVe ... Tog dubbelhäftande tejp och silikon och det sitter som gjutet ...
slängde in en bild ... och återigen ! tack smile

http://img524.imageshack.us/img524/669/200906229152.th.jpg

Sök