Luftfilter!

Simon_84
23 juni 2009 · 142 Inlägg

Har tänkt sätta in ett öppetluftfilter i Mitsubishin,hur gör man det snyggast?
och finns det fler grejer man kan göra under huven?
http://img150.imageshack.us/img150/9659/bilder1002l.jpg
http://img150.imageshack.us/img150/7328/bilder1001.jpg

Senast redigerat av Simon10 (23 juni 2009)

steifan DR!FTT3KN!K3R
23 juni 2009 · 10 427 Inlägg

Snyggast vetetusan, men bäst lär ju vara om du på nåt sätt kan montera filtret i lådan där röret till motorn kommer ut. Då behåller du samma kalluftintag som originalfiltret får osv smile. Men ser ju inte lika 'fränt' ut wink

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
23 juni 2009 · 5 650 Inlägg

om du ska ha de "snyggt" varför nu luftintaget måste va "snyggt" så lär man öppna luftburken ta ur de gammla filtret och i med 1 nytt vill man ha öppet filter sliter man bort burken och sätter de öppna efter lmm.

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Simon_84
23 juni 2009 · 142 Inlägg

Hade helst tagit bort lådan och luftintaget och satt luftfiltret på ett kromat rör,
vad tror ni om det?

steifan DR!FTT3KN!K3R
23 juni 2009 · 10 427 Inlägg

Titta här hur en hjälpsam Toyota Celica-ägare gjort på sin bil:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=137450

**

Nackdelen med att placera ett filter mitt under huven utan kalluftintag
är att motorn kommer ta in varmare luft som innehåller mindre syre
vilket borde leda till sämre prestanda wink
Skillnad på turbomotorer som brukar ha laddluftkylare som ändå
kyler insugsluften, då är det inte 'naturliga' kalluften lika viktig. Annat på sugismotor.

Edit:
Moppen gick ju alltid bättre på kvällarna när det var kallare? wink



I ditt läge hade jag nog dragit ett långt rör från gasspjället ända fram till
där kalluftintaget slutar och meckat in filter där som en kompromiss.

Senast redigerat av steifan (23 juni 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang