5217
Sök

Hjälp om hur man gör låtar i fl studio 8

400 Inlägg
24 juni 2009
Trådstartare
hej jag behöver hjälp om hur man gör låtar på Fl studio 8 tex låten botten anna  och hur man får den som jag gör att låta så likt orginalet som möjligt
vill även ha hjälp på hur man gör bra låtar så att jag kan göra egna bra låtar bara jag kommer på hur man gör och jag behöver hjälp om hur man gör från första början.
Mvh. Eugene.

Zerox

2 271 Inlägg
24 juni 2009
Tips är att googla/youtube och söka på FL studio tutorials, brukar finnas en hel del småfilmer med
allt från "kom igång" till mer avancerat.

t.ex http://www.youtube.com/watch?v=Zno5MXudAEc

//Tompa

2 271 Inlägg
24 juni 2009
Subw000fer--92 skrev:
kan man ladda ner fl studio 8 gratis ngn stans ?

Inte lagligt om det va det du mena?

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
24 juni 2009
Själva musikaliteten måste du ju stå själv för. Menar du att du tekniskt inte vet hur du gör?

400 Inlägg
25 juni 2009
Trådstartare
Hexenhammer skrev:
Själva musikaliteten måste du ju stå själv för. Menar du att du tekniskt inte vet hur du gör?

ja jag förstår mig inte helt på programet och vill så sjukt gärna göra det.

Zerox

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
26 juni 2009
Zerox1 skrev:
Hexenhammer skrev:

ja jag förstår mig inte helt på programet och vill så sjukt gärna göra det.

Man väljer ett "ljud" och får då fram en ruta där det finns en massa lustiga "fyrkanter". Man kan markera där, eller så kan man klicka fram en "Piano Roll" där du helt enkelt "markerar" vilka toner den ska spela och hur länge (o.s.v.). Sedan tar du ditt "pattern" och lägger ut i själva låtstrukturen (en stor ruta som oftast finns till höger". Det finns färdiga trumset, effekter och liknande att importera också.

Jag vet att det kanske inte hjälper dig asmycket. Men det känns rätt lönlöst att sitta här och försöka att förklara hur du ska skapa musik i FL. Sedan tror jag dessutom att Reason lämpar sig bättre för alla former av musikskapande. Sinnessjukare program får man leta efter. Dock ser grunden/arbetssättet det samma ut i båda programmen, i princip.

Kolla om du hittar nåt av värde på YouTube: http://www.youtube.com/results?search_q … =&aq=f

Sök