Chrome dörr handtag volvo s40 -98a Fas 1

Gidlund
25 juni 2009 · 354 Inlägg

Hejsan allesammans...
Håller som sagt på och skruvar med s40 jag köpte orginal och bygger på, har börjat på utseende och kommit en bra bit på vägen nu, lite små detaljer kvar jag ska göra...
Innan man kan gå under huven smile

Har en fråga dock,
Letar efter Chromade dörr handtag, har kikat runt lite men bara hittat handtag som ligger på runt 1700kr st... vilket känns lite väl för ett par dörr handtag?!




https://www1.garaget.org/gallery/archive/113844/693802_ukl7jf.jpg



Mvh
/Andreas

Senast redigerat av Gidlund (25 juni 2009)

Weermets Gasglad
25 juni 2009 · 295 Inlägg

Jag vet att dem finns på volvo och är dyra. Vet inte vad dem kostar men slå en signal dit så får du nog veta. Alternativt leta på skroten.

Bilen ser riktigt snygg ut, saknas en sänkning bara. Men det såg jag att du hade planerat. wink

Senast redigerat av Weermets (25 juni 2009)

Opel Vectra "2.0T" (2007)
Gidlund
25 juni 2009 · 354 Inlägg

hehe tack! jo en sänkning ska dit, dock vet jag ej hur mycket ennu, vägbulorna är inte så snälla här nämligen har funderat lite på 35mm runt om, men vet ej om det kommer se för lite ut?

Jo jag vet volvo har dem men det är där det är svin dyrt tongue
känns lite ruttet att lägga så mycket per styck på hand tag haha smile
tänkte om det fanns nå andra lösningar eller någon som sålde iväg några använda i fint skick smile

isso \m/(><)\m/
25 juni 2009 · 742 Inlägg

Volvo här i stan ville ha drygt 800kr st för dom när jag kollade för nån månad sen.. Knappen till bagageluckan kostade ca 250:-

Keso är köttfärs gjord på mumintroll
Gidlund
25 juni 2009 · 354 Inlägg

det är mer okej pris än 1700 kr st hehe tongue

isso \m/(><)\m/
26 juni 2009 · 742 Inlägg

Men ändå svindyrt... Över 3000 spänn för 4 dörrhandtag är mycket så jag ska prova att klä dom med kromfolie från någon dekalfirma och se hur det ser ut.

Keso är köttfärs gjord på mumintroll
Pappskallen
26 juni 2009 · 8 Inlägg

Gidlund skrev:
Hejsan allesammans...
Håller som sagt på och skruvar med s40 jag köpte orginal och bygger på, har börjat på utseende och kommit en bra bit på vägen nu, lite små detaljer kvar jag ska göra...
Innan man kan gå under huven smile

Har en fråga dock,
Letar efter Chromade dörr handtag, har kikat runt lite men bara hittat handtag som ligger på runt 1700kr st... vilket känns lite väl för ett par dörr handtag?!




http://www1.garaget.org/gallery/archive/113844/693802_ukl7jf.jpg



Mvh
/Andreas

JÄKLAR vilken fin Peugeot!!!

Gidlund
26 juni 2009 · 354 Inlägg

haha , a pappskallen det är en söt peugeot smile

Gidlund
26 juni 2009 · 354 Inlägg

isso, fråga är ju då hur länge sånt där chrome foil håller? tongue och tål värme o kyla tex..

isso \m/(><)\m/
26 juni 2009 · 742 Inlägg

Gidlund skrev:
isso, fråga är ju då hur länge sånt där chrome foil håller? tongue och tål värme o kyla tex..

Är handtagen lackade så ska folien sitta kvar utan problem enligt en jag pratade med (sitter säkert inte så bra på olackad skrovlig plast), enda är att det lätt blir repor i folien.. Folien som jag menade är sån där vinyl som t.ex dekaltrim gör dekaler av

Keso är köttfärs gjord på mumintroll
Gidlund
28 juni 2009 · 354 Inlägg

Okej får kika på det men jag har "orginal" handtagen "inte lackat" så det kanske ej funkar så bra med folien? Jag får ringa och råd fråga (:

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang