Lacka fälgar??

F_Miller Bärgarinnan!
28 juni 2009 · 81 Inlägg

Jag vill lacka om fälgarna.
Då är min fråga: Ska jag göra det själv? 800 slippapper och 2komponents billack? kan det vara nåt?
Eller är det bättre att lämna in dom till nån som "kan sin sak"?
2 fälgar har nån repa som är ganska djupa. Bättre att lämna in o blästra då va?
Eller?

Nån som har erfarenhet av detta? tacksam för svar!!!!!

Volvo V70 "Räser70" (1998)
Volvo S60 2,4 T "Äss äxx tin" (2001)
gorre
28 juni 2009 · 250 Inlägg

så här gjorde jag:

Blästra (ta ett så snällt medel du har möjlighet att få det blir bara midre jobb när det ska slipas)
Slipa 180 papper(inga slip repor syns) här ska man lägga ner MYCKET tid var noga det lönar sig (jag la ner ca 20h på det)
Alu grund
Filler bör slipas för bästa resultat.
Topplack + klar lack. bättre hållbarhet med 2k men har kört med mina nu hitils i sommar och inte ett märke ännu.

bilder på resultatet finn i mitt galleri

R-D
2 juli 2009 · 73 Inlägg

Hej

Som du ser av föregående inlägg är det MYCKET jobb om du själv ska göra arbetet. Förarbetet är det viktigaste för ett gott slutresultat, men lackeringen är också otroligt viktig. Det gäller att lägga på precis rätt mängd och lokalen du lackar i måste vara dammfri för bra slutresultat. Min erfarenhet, har själv testat ett antal gånger, är att det sällan lönar sig att göra sådant själv om man inte har oändligt med tid, bra erfarenhet och tålamod. Proffsfirmorna gör sådana här jobb för runt 1000-lappen per fälg och då blir det som nytt!

Robert
"To think is easy, to act is difficult. To act as one thinks is the most difficult of all."
http://www.infosite.se
CrilleD
3 juli 2009 · 831 Inlägg

Jag skulle nog hellre lämna in fälgarna. Tror inte man lyckas speciellt bra själv.

J-P-R DO IT LOW STYLE
4 juli 2009 · 1 342 Inlägg

Jag säger bara Örebro Sandblästring, ska lämna in mina fälgar där för blästring och pulverlack när jag orkar kränga av däcken smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang