5163
Sök

Kosttillskott = doping?

Sleeper
3 084 Inlägg
30 juni 2009
Trådstartare
http://www.aftonbladet.se/debatt/article5451494.ab
iallafall om man frågar aftonhoran yikes

tror jag ska gå och ta lite Whey och se om jag har elefantmuskler imorgon smile
Senast redigerat av Sushikocken (30 juni 2009)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Muttley
30 juni 2009
Korkade jävlar.

Typ alla bodybuilders äter bara hushållskost eller?? de trodde jag faktiskt.

Svetsare
3 150 Inlägg
30 juni 2009
Dom är ju för fan dumma i huvet?!?!?!     Den där sörjan på bilden - Multivitamin eller va det heter, dricker morsan när hon är sjuk. Dopar hon sig då elle?

DUMMA JÄVLA K*KSKALLAR!

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

fotointresserad
2 307 Inlägg
30 juni 2009
Nu är det ju inte Aftonbladet som har skrivit artikeln utan det är en debattartikel från en rad olika organisationer. Sen att rubriken inte riktigt har täckning i artikeln kan jag hålla med om, ingenstans står det att unga anser att doping är okej, bara att större delen anser att det är okej med kosttillskott och att de själva inte räknar det som dopingpreparat.

Sleeper
3 084 Inlägg
1 juli 2009
Trådstartare
XM skrev:
Ät rätt, varierad kost och på regelbundna tider så kan du skippa kosttillskott. Dessa kosttillskott kan skada njurarna.

kan mat också wink

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.

832 Inlägg
1 juli 2009
Nu är jag inte så hemma på detta ämne men jag har för mej att vissa tillskott kan innehålla förbjudna preparat men det är inget som jag vet säkert. Kan ju vara väldigt hårt med det där. Har oxå för mej att astmamedicin räknas som doping om man inte har astma och är tvingad mer eller mindre att ta medicin. Kanske är någon som är duktig på detta här på gorg som kan tala om om jag är ute i skogen och yrar.

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

Muttley
1 juli 2009
Lurken_85 skrev:
Nu är jag inte så hemma på detta ämne men jag har för mej att vissa tillskott kan innehålla förbjudna preparat men det är inget som jag vet säkert. Kan ju vara väldigt hårt med det där. Har oxå för mej att astmamedicin räknas som doping om man inte har astma och är tvingad mer eller mindre att ta medicin. Kanske är någon som är duktig på detta här på gorg som kan tala om om jag är ute i skogen och yrar.

de som säljs i hälsokostbutiker har inte förbjudna preparat.

Astmamedicin är förbjudet för de som inte har astma i vissa tävlingar. I Taekwondo var de iallafall, och de är dessutom lite farligt för de som inte behöver medicinen.

832 Inlägg
1 juli 2009
tkd_rille skrev:
Lurken_85 skrev:

Astmamedicin är förbjudet för de som inte har astma i vissa tävlingar. I Taekwondo var de iallafall, och de är dessutom lite farligt för de som inte behöver medicinen.

Tur att det finns någon som vet smile

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

Sanizz
1 juli 2009
Jag har använt dopningsklassat kost till skott. Det betyder inte att det är olagligt. För nått år sen var kofein dopningsklassat.

Muttley
1 juli 2009
Lurken_85 skrev:
tkd_rille skrev:
Lurken_85 skrev:

Tur att det finns någon som vet smile

Men de finnes massor av konstiga regler lite överallt. Men att kalla vitaminer, protein och sådant tillskott för doping är ju att ta i smile. då är mjölk doping om du dricker flera liter om dagen, eller äter otroligt mycket nyttig mat.

-utan 940
1 728 Inlägg
1 juli 2009
Sushikocken skrev:
aftonhoran yikes

Testa att skriva det i adressfältet. smile

1 814 Inlägg
2 juli 2009
aftonbladet är ju trots allt aftonbladet, vad väntade ni er? big_smile

Andreas940: klassikern ja! big_smile www.aftonhoran.se

624 Inlägg
3 juli 2009
Sanizz skrev:
Jag har använt dopningsklassat
kost till skott

. Det betyder inte att det är olagligt. För nått år sen var kofein dopningsklassat.

vad fan är kost till skott??lol

who´s the man?

429 Inlägg
3 juli 2009
Aftonbladet... Egentligen behöver man inte säga mer. Lika bra att inte ta åt sig av vad som skrivs där ^^, 90% är tyvärr bullshit i slutändan.

// Pontus

Sanizz
3 juli 2009
guwib skrev:
Sanizz skrev:
kost till skott

. Det betyder inte att det är olagligt. För nått år sen var kofein dopningsklassat.

Ett tillskott för den som behöver mer näring utöver maten man stoppar i sig under dagen.
Eller syftar du på att jag skrev kost till skott i stället för kosttillskott?

Med lem
624 Inlägg
3 juli 2009
Sanizz skrev:
guwib skrev:
Sanizz skrev:

Ett tillskott för den som behöver mer näring utöver maten man stoppar i sig under dagen.

Tror han syftade på det ja. Hade inte han gjort det så hade nog jag gjort det. lol

Somliga kallar det lyx, Lexus kallar det för standard. ♠
LexusOwnersClub.se

Sanizz
3 juli 2009
MrL skrev:
Sanizz skrev:
guwib skrev:

Tror han syftade på det ja. Hade inte han gjort det så hade nog jag gjort det. lol

Okej, men då ändrar vi det till kosttillskott eftersom det är så himla viktigt.

Ps. Du gömde ett (,) mellan det och så.
Senast redigerat av Sanizz (3 juli 2009)

12 086 Inlägg
3 juli 2009
Sanizz skrev:
MrL skrev:
Sanizz skrev:

Okej, men då ändrar vi det till kosttillskott eftersom det är så himla viktigt.

Ps. Du gömde ett (,) mellan det och så.

Hans mening va grammatisk korrekt.
"Hade inte han gjort det" som du vill bryta meningen bildar ingen korrekt mening, ägd again! lol

1 926 Inlägg
5 juli 2009
Aftonbladet...

Det var inte länge sedan det kom en artikel om att det är frukten som ger dig bukfetma..
Visst, frukt kan göra att du går upp i vikt, det är ju trots allt kcal in mot ut som räknas, men du måste äta bra jävla mycket frukt för att just bara frukt ska göra dig fet. Frukt är ganska energisnålt..

Sleeper
3 084 Inlägg
5 juli 2009
Trådstartare
Spelis skrev:
Aftonbladet...

Det var inte länge sedan det kom en artikel om att det är frukten som ger dig bukfetma..
Visst, frukt kan göra att du går upp i vikt, det är ju trots allt kcal in mot ut som räknas, men du måste äta bra jävla mycket frukt för att just bara frukt ska göra dig fet. Frukt är ganska energisnålt..

heh mm det såg jag med var snackisen på jobbet den dagen smile
citat: "Du som går på GI borde inte äta den där" (en clementin)

Sök