Kan en Ipod gå sönder av att ligga i bilen när det är 30+ ute?

biber
1 juli 2009 · 429 Inlägg

Hejsan, idag när jag kom till bilen efter jobbet så satte jag på stereon med märkte genast att ipoden var död. Spelade på den imorrse på väg till jobbet och lämnade sedan bilen på parkeringen. Solen har varit scheetek het idag och skulle uppskatta till 30 grader utomhus så ganska varmt i bilen. Ipoden var självklart Väldigt varm, men även nu när det har svalant så verkar den vara död. Ej batteribrist då den alltid laddas i bilen.

Någon som har råkat ut för liknande och kan jag förvänta mig att detta går på garantin?

MVH

// Pontus
Edvinoo Hetast Just Nu!
1 juli 2009 · 1 355 Inlägg

jag skulle anmält till garantin direkt, hur ska dom kunna bevisa att den va i solen ?

Inspiration comes standard
Pro_fxr jobbar påre
1 juli 2009 · 751 Inlägg

känns inte troligt.ISF om den  har legat i direkt solljus så kan batteriet ta skada..men känns inte troligt..då vi har relativt varmt klimat jämfört med utomlands.och däär har dom ju ipods?smile
bara skicka in på garantin:)

Audi A5 (2008)
Minitaylor Killen med idéer.
1 juli 2009 · 193 Inlägg

Ipod kan nog gå sönder för ingenting...Jävla skitkvalite!

- True to the Source -
Fredrik_Rangert Egenföretagare
1 juli 2009 · 999 Inlägg

En bil som står i solgasset en hel dag blir otroligt varm inuti, har Ipoden dessutom legat i direkt solljus så...
Men det är väl bara att lämna in den på garantin, så löser dom det säkert.

christofer_k Vorsprung durch Technik
1 juli 2009 · 2 432 Inlägg

enligt temp mätaren i bilen  var de som högst 48c  i bilen  undra hur varmt de "får " bli  .. man  bränner ju sig direckt man tar på instrumetbrädaan

Supra_robin
2 juli 2009 · 4 663 Inlägg

låter lite mysko, men om du nu haft den i solen en lång tid så kan något gått snett.  säger som de flesta går nog att lösa med garanti.
mvh robin

Senast redigerat av Saab_Robin (2 juli 2009)

Pro_fxr jobbar påre
2 juli 2009 · 751 Inlägg

christofer_k skrev:
enligt temp mätaren i bilen  var de som högst 48c  i bilen  undra hur varmt de "får " bli  .. man  bränner ju sig direckt man tar på instrumetbrädaan

oftast så är instrumentbrädan svart=) och utstrålar mer värme energi då.. alltså bränner man sig på den..skulle du ha en Ljus bräda så skulle du inte bränna dig..
den är säkert varm.men inte bränna sig... så har man en vit ipod så blir inte denna lika varm som en svart.de förstår ju alla..
men känns ju konstigt om dem går sönder av 40grader värme. är ju typ standard värme i medelhavsländerna..

Audi A5 (2008)
twin_cam Smålänning
2 juli 2009 · 7 877 Inlägg

Va de bara 48 grader ska garantin täcka tycker jag iaf smile Mobiltelefonerna står det ju 50 grader smile

Tycker de är kass om den itne tål det...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
biber
2 juli 2009 · 429 Inlägg

Har löst sig, stoppade den på ett kallt ställe i 12 timmar, efter det så fungerade den igen.

Men som sagt jag gissar på att det var överhettning och att ipoden (kanske?) har en överhettningsmätare så att den skyddar sig själv från att starta om den känner att den är för varm?

Tack för alla svar!

// Pontus
Pro_fxr jobbar påre
5 juli 2009 · 751 Inlägg

kan vara... smile

Audi A5 (2008)
Jesprut Arbetslös CNC-Operatör
5 juli 2009 · 218 Inlägg

Läste detta på aftonbladet för några dagar sedan... http://www.aftonbladet.se/pryl/tele/article5470906.ab

kolla gärna in min Projekttråd
biber
5 juli 2009 · 429 Inlägg

Hehe inte förvånad, sen är det ju frågan om det bara gäller tex. iphone, tycker att alla mobiltelefoner blir varma i solen ^^

Min ipod är en Ipod Nano 8gb fast den är från 2006 så tror inte detta har ett samband. Men vem vet big_smile Som sagt, det löste sig efter en kall natt.

// Pontus
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang