8199
Sök

LP HZ (steg)

133 Inlägg
6 juli 2009
Trådstartare
på mitt steg fins de från 30Hz til - 300Hz  på LP

(Gain på max) (Bassboost på lägsta) (Subsonic på 40Hz) (Lp på 120Hz)
mina nuvarande inställningar. Skit inställningar eller helt ok inställningar?

om man väljer 30Hz och har sterion på 75% av max volym och gain på max låter de doft men inte höckt

om jag skruvar upp Hz till 90Hz samma volym så låter de lite högre

om jag nu skruvar upp Hz till 120Hz så dånar de uta satan med samma volym varför? och varför dånar de inte lika mkt på lägre Hz?

vad ska man igäntligen ha hz på LPfilter?

Ska man ha en bas som låte mer Doft och lågt med låg Hz. (30-90) Eller vill man ha den på högre hz (100+) med basar som låter högre.

2x550 Wrms basar 2ohm JBL
mono steg 2ohm 500 Wrms på 2ohm 1000w max Gas
Senast redigerat av _NoDDaN_ (6 juli 2009)

NoDDaN

4 693 Inlägg
6 juli 2009
Låter lite konstigt, ska inte behöva ha gainen så högt. Själv har jag gain på ca 75% Bassboost på ca 10%, Level 0%, Subsonic 30 hz typ och Lp på 80 hz.

Booyakasha!

2 914 Inlägg
6 juli 2009
inställningar väljer man efter hur det låter. gain på max låter inge trevligt (du stressar steget), sänk gain och kolla hur det låter på t.ex. noll?
hur mkt ström har du till steget?? (volt osv)

16 197 Inlägg
6 juli 2009
inte alls konstigt.. lådans avstämming e rätt hög.. så sänker du delningen en massa så spelar den lägre eftersom verkningsgraden inte blir den samma.

samt har du nån subdelning på stereon??  isf ska du ställa delningen på steget så högt som möjligt å justera delningen via stereon.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

133 Inlägg
6 juli 2009
Trådstartare
evilaudio skrev:
inte alls konstigt.. lådans avstämming e rätt hög.. så sänker du delningen en massa så spelar den lägre eftersom verkningsgraden inte blir den samma.

samt har du nån subdelning på stereon??  isf ska du ställa delningen på steget så högt som möjligt å justera delningen via stereon.

subdelning jag har 2 sub equlazers.. en som har Hz (30-120hz + (-12 till +6)
och en annan som har (off, normal, rev)

så du menar att jag ska ha LP på max och sedan sätta Hz på 80 på sterion? eller vad menar du med subdelning?

sedan 2 andre equlacers till inner systemet.

Pioneer DEH-P6000UB
länk till den nedan
http://www.mds.se/?Link=http%3A//www.md … Id%3D30891
Senast redigerat av _NoDDaN_ (6 juli 2009)

NoDDaN

133 Inlägg
6 juli 2009
Trådstartare
kalle_kalle skrev:
inställningar väljer man efter hur det låter. gain på max låter inge trevligt (du stressar steget), sänk gain och kolla hur det låter på t.ex. noll?
hur mkt ström har du till steget?? (volt osv)

den ligger runt 13-14 volt enligt kondningen

NoDDaN

Sök