Sänkning av Saab 900 fel eller rätt?

swOOp
6 juli 2009 · 29 Inlägg

Hej hej!

Har slängt på en sänkningssats från speedparts, deras sportchassi kit. I alla fall jag tycker mig att bak fjädrarna går ihop lite väl mycket.. kan vara jag som är dum eller så är dom åt fel hål om man nu kan ha det. Här är en bild i alla fall på hur det ser ut.  http://pici.se/434858/   Som sagt ska det vara så eller är det något fel? http://pici.se/434860/

Jez
6 juli 2009 · 50 Inlägg

ja, jag kan hålla med dig om att det ser ju faktiskt ganska skumt ut.

Gör om, gör rätt...
swOOp
6 juli 2009 · 29 Inlägg

Mjo jag vet inte om det är rätt då det är första gången jag gört, så kanske är fel men vet som sagt inte hmm

båge montör och hobby mekaniker
6 juli 2009 · 2 672 Inlägg

ser inte rätt ut tycker inte jag iaf! hade nog kontaktat dom du köpte dom av och frågat dom smile

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
-stoffe-
6 juli 2009 · 1 271 Inlägg

dom ska lägga ihop sig ett eller två var men det där var lite väll mkt. hur mkt sänker den satsen då??

swOOp
6 juli 2009 · 29 Inlägg

Enligt speedparts hemsida så är det 45mm men på kartongen man får står det bara 40mm så 40-45mm ska det vara. Men då kanske jag måste vända på dom..

-stoffe-
6 juli 2009 · 1 271 Inlägg

om du vänder på dom gör det ingen skillnad för dom trycks juh ihop lika mkt av vikten. men passar dom åt båda hållen sänkte mammas(bizzan) med en 30mm sänkning kommer inte ihåg märket och dom var olika uppe och nere. men det var inte mkt skillnad

swOOp
6 juli 2009 · 29 Inlägg

Jo jag har för mig att dom var lite olika i ändarna därför jag tänkte om jag vänder på dom.. men om det inte gör något så vet jag int vad jag ska göra hmm

Mangisen
6 juli 2009 · 1 034 Inlägg

ser helt fel ut..
har sänkningssats 45mm och de ser ut precis som en "vanlig" fjäder.. de är inte dom som ska sitta fram då?

swOOp
6 juli 2009 · 29 Inlägg

Är rätt säker på att det är dom där som ska vara bak då dom är mycket kortare än vad fram fjädrarna är.

Edit*  Ja.. är det ingen annan som vet så får jag väl riva och testa vända på dom.

Senast redigerat av swOOp (6 juli 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang