a

Jeppsodus
6 juli 2009 · 5 Inlägg

okej

Senast redigerat av Japsboy (23 juli 2009)

BMW 135i "M-sport" (2008)
Kamberg
6 juli 2009 · 227 Inlägg

Köp en olje kyl också...

BMW 540i/6 "Manuell" (1995)
BMW 635 CSi "ABC Exclusive Widebody" (1985)
Wanegardh Asgammal medlem.
6 juli 2009 · 2 246 Inlägg

Är du säker på att det är vevlagerras?

[video]http://www.garaget.org/video/pgiu8z5i1qpb[/video]

Senast redigerat av maximus (6 juli 2009)

Jeppsodus
6 juli 2009 · 5 Inlägg

det är samma knackljud och det börjar vid ca 2000rpm och fortsätter uppåt, så jag tror verkligen att det är det. hur kan jag vara helt säker på att det är just vevlagerras?

BMW 135i "M-sport" (2008)
Wanegardh Asgammal medlem.
6 juli 2009 · 2 246 Inlägg

Japsboy skrev:
det är samma knackljud och det börjar vid ca 2000rpm och fortsätter uppåt, så jag tror verkligen att det är det. hur kan jag vara helt säker på att det är just vevlagerras?

Ja då låter det som vevlagerras.
Hur mycket låg oljetempen på när det rasade?(nyfiken).
Du ska egentligen mäta och eventuellt slipa veven om det ska vara helt hundra.
Ta en titt på hur den ser ut.
Ser du inga ojämnheter eller dyligt så hade JAG stuntat i det.

Jeppsodus
6 juli 2009 · 5 Inlägg

Det kan jag faktist inte svara på för jag har ingen mätare för det. Jag bytte olja och oljefilter, och ca tre dagar senare började knacket. Förutom oljudet så beter den sig som vanligt, den går att köra om man säger så.

BMW 135i "M-sport" (2008)
Wanegardh Asgammal medlem.
6 juli 2009 · 2 246 Inlägg

Japsboy skrev:
Det kan jag faktist inte svara på för jag har ingen mätare för det. Jag bytte olja och oljefilter, och ca tre dagar senare började knacket. Förutom oljudet så beter den sig som vanligt, den går att köra om man säger så.

Då råder jag dig att skaffa en oljetempmätare så du kan hålla koll.
Max 100-105 grader för att vara på den säkra sidan.

Jeppsodus
6 juli 2009 · 5 Inlägg

maximus skrev:

Japsboy skrev:
Det kan jag faktist inte svara på för jag har ingen mätare för det. Jag bytte olja och oljefilter, och ca tre dagar senare började knacket. Förutom oljudet så beter den sig som vanligt, den går att köra om man säger så.

Då råder jag dig att skaffa en oljetempmätare så du kan hålla koll.
Max 100-105 grader för att vara på den säkra sidan.

Ja det ska jag absolut göra framöver! Sen undrar jag ifall man ska köra bilen något nu över huvudtaget? Är det så att det kan bli ytterligare motorskador om jag kör normalt och lugnt med den?

BMW 135i "M-sport" (2008)
Wanegardh Asgammal medlem.
6 juli 2009 · 2 246 Inlägg

Japsboy skrev:

maximus skrev:

Japsboy skrev:
Det kan jag faktist inte svara på för jag har ingen mätare för det. Jag bytte olja och oljefilter, och ca tre dagar senare började knacket. Förutom oljudet så beter den sig som vanligt, den går att köra om man säger så.

Då råder jag dig att skaffa en oljetempmätare så du kan hålla koll.
Max 100-105 grader för att vara på den säkra sidan.

Ja det ska jag absolut göra framöver! Sen undrar jag ifall man ska köra bilen något nu över huvudtaget? Är det så att det kan bli ytterligare motorskador om jag kör normalt och lugnt med den?

Klart det kan bli mer skador så låt den stå.

Rand
6 juli 2009 · 1 024 Inlägg

börja med att plocka ner motorn å kolla vad felet är och fixa det, smäll ihop den sen kan du ut och åka igen

Toyota Supra TTC BPU "Leksaken" (1993)
Jeppsodus
6 juli 2009 · 5 Inlägg

Rand skrev:
börja med att plocka ner motorn å kolla vad felet är och fixa det, smäll ihop den sen kan du ut och åka igen

tack för hjälpen smile

BMW 135i "M-sport" (2008)
Frippe08 Galen
6 juli 2009 · 849 Inlägg

Om du behöver hjälp att fixa det så finns det mycket kunnigt folk som kan hjälpa dig på nogs.se

Lycka till!

Min bmw 325 touring som ska sugtrimmas! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=191202
BMW 328IM individual "kurwa" (1996)
lajuz
7 juli 2009 · 27 Inlägg

Skaffa en oljekyl och använd olja som håller viskositeten på en stabil nivå.
Väldigt varma dagar som nu på sommaren behövs det lite tjockare oljor för att den inte ska bli allt för tunn.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang