2551
Sök

Hjälp med byggplaner.

Däcknötare
82 Inlägg
8 juli 2009
Trådstartare
Har tänkt bygga en låda till min audi s2 coupe och tänkte höra om mina planer låter bra.
Jag har 2 st 12" Rockford Punch 3or som ska drivas av ett 1000w rockford punch steg.
Det jag undrar över lite är:

Sluten eller portad låda?
Sen är ju magneterna hur stora som helst på dom där så jag hade tänkt montera dom med magneten utåt, det ska inte spela nån roll vad jag har kunnat läsa, men det borde väl göra skillnad om man har en sluten låda och gör så?

1 534 Inlägg
8 juli 2009
GuRveLn skrev:
Har tänkt bygga en låda till min audi s2 coupe och tänkte höra om mina planer låter bra.
Jag har 2 st 12" Rockford Punch 3or som ska drivas av ett 1000w rockford punch steg.
Det jag undrar över lite är:

Sluten eller portad låda?
Sen är ju magneterna hur stora som helst på dom där så jag hade tänkt montera dom med magneten utåt, det ska inte spela nån roll vad jag har kunnat läsa, men det borde väl göra skillnad om man har en sluten låda och gör så?

ända fördelen är väl att man kan minska lådvolymen
nackdelen är väl att man kan höra mekansika ljud från upphängningen

2 665 Inlägg
8 juli 2009
Iam2fast4U skrev:
ända fördelen är väl att man kan minska lådvolymen
nackdelen är väl att man kan höra mekansika ljud från upphängningen

Mekaniska ljud från upphängningen då har du nog fel på basen!

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

4 693 Inlägg
8 juli 2009
Däremot vet jag att det kan komma blåsljud från ventilationen på magnetens mitt.

Booyakasha!

1 534 Inlägg
8 juli 2009
Softis skrev:
Däremot vet jag att det kan komma blåsljud från ventilationen på magnetens mitt.

det var det jag menade, fann bara ej orden

Däcknötare
82 Inlägg
8 juli 2009
Trådstartare
Okej, har just nu en av basarna inkopplade med magneten utåt, och hör inget blåsljud eller så från den i alla fall smile så de borde vara lugnt smile
Jag kör på en sluten låda då smile tack för hjälpen smile

Sök