4687
Sök

Volvo s40, t14 turbo på 2.0t

373 Inlägg
8 juli 2009
Trådstartare
Har läst runt lite grann, och hört att man kan byta till en T14 turbo rakt av. Har fas1, så motorn håller ju för det.
Men det jag undrar är, måste man byta avgassystem?
Eller räcker det med att jag byter turbon och byter programvaran?

One Man Clan
4 287 Inlägg
8 juli 2009
finns folk som slängt på bara 14t å inte brytt sig om å chippa men har smält kolvar till följd...

att byta avgassystem + turbo å programvara är nog att rekommendera när du ändå är där å härjar..

373 Inlägg
8 juli 2009
Trådstartare
Xuri skrev:
finns folk som slängt på bara 14t å inte brytt sig om å chippa men har smält kolvar till följd...

att byta avgassystem + turbo å programvara är nog att rekommendera när du ändå är där å härjar..

Jo jag är helt medveten om det där med programvaran. Tänkte mest om avgassystemet va ett måste eller om det går att köra på det andra sålänge?

Black_Raven skrev:
Japp ny programvara är ett måste, då plockar du ju ut cirkus 235 hk vilket motsvarar T4 steg 1, men grövre avgas är ju inget minus smile

Jo vet att man måste fixa ny programvara, men tänkte om det går att köra med avgaset som sitter på nu, det är original. Sålänge alltså, då jag har lite ont om pengar för att köpa 3" hmm Krävs en ny programvara då isåfall? Om jag byter avgassystem sen menar jag.
Senast redigerat av zagzer (8 juli 2009)

373 Inlägg
8 juli 2009
Trådstartare
Det låter som att det skulle kunna stämma faktiskt smile Vad menas med halvsats då? Att det är 3" från katten och bakåt eller?

Då låter det ju som att jag kan börja med turbo och programvaran iallafall smile

373 Inlägg
8 juli 2009
Trådstartare
Black_Raven skrev:
Japp halvsats är från kissemissen och bakåt smile
Börja med byt turbo och få en anpassad programvara till det så kommer det bli kanoners smile

Hehe ja man måste ju börja nånstans big_smile Va tror du att en beggad t14 kan gå på? Och programvaran? smile

Forummoderator
10 576 Inlägg
8 juli 2009
Du gör ju om din bil till T4 och kan således enklast välja T4 steg 1, 2 eller 3 beroende på vilket avgassystem du väljer.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

373 Inlägg
8 juli 2009
Trådstartare
Okej, tack för all hjälp smile

Men är det någon som vet vart man kan få tag i T4:ans turbo, alltså en t14? Begagnad då!

Forummoderator
10 576 Inlägg
9 juli 2009
zagzer skrev:
Okej, tack för all hjälp smile

Men är det någon som vet vart man kan få tag i T4:ans turbo, alltså en t14? Begagnad då!

PM:a mig tex...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök