Hejsan!!
Någon mer som besökt detta spa i sunne??? Gå in på vår BLOGG där finner ni bilder från detta paradis om någon av er är sugna på att kanske åka dit framöver.
Igår var vi tillbaka i stan efter 5 härliga dagar på Selma Spa i Sunne. Det är alltid lika fantastiskt att återvända till denna gedigna och harmoniska plats. Det har blivit som en tradition för oss att åka dit och relaxa och bada.
På Selma Spa råder ett enormt lugn som man känner av så fort man sätter foten innanför anläggningens tröskel. Det är något visst med detta ställe, svårt att sätta ord...man måste uppleva det för att förstå det tror jag:)
Den här gången bokade vi in oss i Toppsviten. Man måste ju få glassa till det lite då och då!
Det var ett rymligt rum med en trappa som ledde upp som till ett loft där sovrummet var beläget, med en fin balkong som vätte ut mot Fryken. Mycket vackert! Vi hade Jaccuci på badrummet. Vi älskar bubblande bad!
Bilen hade vi med oss upp. Den fick lite hedersplats om kvällarna. Receptionen föreslog att den skulle stå precis utanför dörrarna så de kunde hålla ett litet extra öga på den om nätterna. Den fotades en hel del däruppe vilket alltid är roligt.
Vi åt och drack gott däruppe varje dag. Mycket fin mat även om jag kunde önska fler rätter att välja bland! Det var iallafall Hääääärligt att bli servad...FEM (!) DAGAR utan att behöva laga mat, FEM (!) DAGAR utan att behöva plocka undan efter sig och diska eller städa!
Vi gjorde inga längre utflykter utan höll oss mest på Spa. Vi är som fiskar i vattnet så poolområdet är den givna platsen för oss. Badade sisodär 5 timmar i sträck varje dag. Men en dag fick jag med mig Christian till Tossebergsklätten (beläget mellan Sunne och Torsby). En fantastisk plats som jag återkommit till under min uppväxt då mina barndoms-somrar alltid tillbringats i sköna Sunne. Utsikten från klätten går inte av för hackor och det killar rejält i benen när man står längst upp i utkikstornet. Utsikten är slående! Vi klarade nätt och jämt att köra upp bilen för berget, kändes ibland som 90 graders lutning och bilen är låååååg. För att inte tala om hur det var att ta sig ner, då var man lite lätt orolig kan jag säga hehe.
Jag kan varmt rekomendera Selma Spa till alla er som vill komma till en harmonisk miljö för några dagar. Ni kommer få en oförglömlig vistelse:)
Senast redigerat av chrillesnakeman (9 juli 2009)