Tävling på Bra Ljud I Bil i Norrköping

AntonioGotti
7 juni 2009 · 53 Inlägg

Softis skrev:
stefaajn och AntonioGotti hoppas ni kommer 5 Augusti också. Riktigt trevliga och vettiga att snacka med.
Inga besserwissrar som jag trodde att vissa skulle vara där.

Och se för guds skull till att det blir någon mer vettig låt nästa gång tongue

TackTack Nej någon Besserwisser är man ju inte:) om det är något så får du höra av dig

Team dBAkuten
Daewoo Kalos 1,4 ST "Ljud Smurf" (2004)
Skoda Octavia RS "SM GULD 2010 EM BROMS 2010" (2007)
tobbe9014
7 juni 2009 · 30 Inlägg

Softis skrev:

tobbe9014 skrev:

Softis skrev:

Sluta gnälla nu din gamla bajhög tongue Jag försvarade faktist dig i tråden om 4 st Carpower 8".

Men det var ju som sagt min första tävling och dessutom med grejer som jag har betalt för med socpengar.
Kom ju 3:a denna gång, får se till att bli minst 2:a nästa gång. Ska pilla lite med lådan tills dess. wink

Med en annan låt kan du nog få några extra db  wink.
För övrigt riktigt trevligt där borta blir nog fler gånger och kanske har jag med min bil då med smile

Var du där?

japp det va jag men min bil är inte klar änu så jag åkte med stejfaan

Vorsprung durch teknik Team K-hamn
#RE Audio#
Stejfaan Basknarkare
8 juni 2009 · 470 Inlägg

Softis skrev:
Jo, pengar spelar lite roll. Om det inte gör det, varför ska man annars lägga ut (som i ditt fall) ca 40000 på ljudet om det räcker med 10000? Så visst spelar pengar lite roll.

Men kul hade jag och ska absolut åka dit varenda gång i fortsättningen smile Kanske på någon mer liknande tävling om det går några i närheten.

Ska ju som sagt byta bil nu och vi får väl se hur det kommer att spela i den. Sitter ett 6,5" DLS kit i den som jag hoppas att jag får med smile Då blir det lite bättre i frammen också smile

Stefaajn och AntonioGotti hoppas ni kommer 5 Augusti också. Riktigt trevliga och vettiga att snacka med.
Inga besserwissrar som jag trodde att vissa skulle vara där.

Och se för guds skull till att det blir någon mer vettig låt nästa gång tongue

ja har fortfarande inte lagt ut 40k tongue sådeså hehe :p och 3:a är inte svårt att komma när vi bara va 4 i klassen xD

Ah Antonio nu är de lite ombyggnationer som gäller inför borgholm då ska de bli högre smile

Team Carbonize
Frissan
9 juli 2009 · 4 693 Inlägg

Tänkte bara påminna om tävlingen den 5/8 kl 18:00 hos Bra ljud i bil smile I´ll be there cool

Booyakasha!
MR_Bass Avstängd
9 juli 2009 · 85 Inlägg

Softis skrev:
Tänkte bara påminna om tävlingen den 5/8 kl 18:00 hos Bra ljud i bil smile I´ll be there cool

finns det 230v  till alla?

Frissan
9 juli 2009 · 4 693 Inlägg

230V? Räcker det inte med dom 12V du har i bilen? Man spelar bara ca 30 sekunder så du behöver ingen laddare och det var det du tänkte på.

Booyakasha!
MR_Bass Avstängd
9 juli 2009 · 85 Inlägg

Softis skrev:
230V? Räcker det inte med dom 12V du har i bilen? Man spelar bara ca 30 sekunder så du behöver ingen laddare och det var det du tänkte på.

tänkte nog lite fel:P

Streethawk Billjuds Wannabe
9 juli 2009 · 1 771 Inlägg

Softis, kan garantera att det inte handlar mycket om pengar, mest kunskap och teknik, mitt bassystem+slutsteg har ju gått på 3600 kr inklusive frakt.  och jag spelar 137,54db ( 0,23db)  mindre än dig med musik smile men för att vara ontopic så. Skulle vara riktigt kul att kunna åka dit, tyvär har bilen fått körförbud och ser ut som en rishög.

Senast redigerat av Streethawk (9 juli 2009)

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
Frissan
10 juli 2009 · 4 693 Inlägg

Streethawk skrev:
Softis, kan garantera att det inte handlar mycket om pengar, mest kunskap och teknik, mitt bassystem+slutsteg har ju gått på 3600 kr inklusive frakt.  och jag spelar 137,54db ( 0,23db)  mindre än dig med musik smile men för att vara ontopic så. Skulle vara riktigt kul att kunna åka dit, tyvär har bilen fått körförbud och ser ut som en rishög.

Mitt kostar 4100 kr smile Men håll med om att det är lättare med mycket pengar wink

Du kan väl komma till tävlingen och titta iaf om det inte är för långt? Alltid kul med mycket folk.

Booyakasha!
MR_Bass Avstängd
10 juli 2009 · 85 Inlägg

Är det dB dragracing man tävlar i hos blib elr är det bara att man ska spela så högt som möjligt?

Frissan
10 juli 2009 · 4 693 Inlägg

Spela så högt som möjligt, men är inte det samma sak? big_smile

Booyakasha!
MR_Bass Avstängd
10 juli 2009 · 85 Inlägg

Softis skrev:
Spela så högt som möjligt, men är inte det samma sak? big_smile

jo typ tongue wink

Iam2fast4U
10 juli 2009 · 1 534 Inlägg

Softis skrev:
Spela så högt som möjligt, men är inte det samma sak? big_smile

db drag är väl man spelar i olika klasser tex 119db, 129, 139 och 149++
Om man spelar i 129db klassen ska man komma så nära 129,9db som möjligt
eller?

Senast redigerat av Iam2fast4U (10 juli 2009)

BMW E34 "538" (1990)
MR_Bass Avstängd
10 juli 2009 · 85 Inlägg

Iam2fast4U skrev:

Softis skrev:
Spela så högt som möjligt, men är inte det samma sak? big_smile

db drag är väl man spelar i olika klasser tex 119db, 129, 139 och 149++
Om man spelar i 129db klassen ska man komma så nära 129,9db som möjligt
eller?

stämmer nog bra det tongue

Frissan
10 juli 2009 · 4 693 Inlägg

Fast på Bra ljud i bil så är det Spela högt big_smile

Booyakasha!
Frissan
10 juli 2009 · 4 693 Inlägg

Kolla på första sidan i den här tråden. Där står allt

Booyakasha!
MR_Bass Avstängd
10 juli 2009 · 85 Inlägg

Kommer bli kul att se vad ljudet går för smile

dbjanoz
11 juli 2009 · 1 785 Inlägg

Softis skrev:

TT-Avant skrev:
Fast 137.7 är ju dock inte så värst mycke..

har du inget bättre att skriva så kan du låtas bli, jävla gnällspik... Jag är glad för det iaf! mad

Kommer du till vallåkra tävlingen ska jag hjälpa dig att komma över 140dB ingen ska behöva spela under 140dB i en biltyp av öppen kupé. I såfall är det ett bevis på att GAS basarna är skit dåliga!

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
Frissan
11 juli 2009 · 4 693 Inlägg

dbjanoz skrev:

Softis skrev:

TT-Avant skrev:
Fast 137.7 är ju dock inte så värst mycke..

har du inget bättre att skriva så kan du låtas bli, jävla gnällspik... Jag är glad för det iaf! mad

Kommer du till vallåkra tävlingen ska jag hjälpa dig att komma över 140dB ingen ska behöva spela under 140dB i en biltyp av öppen kupé. I såfall är det ett bevis på att GAS basarna är skit dåliga!

Kan bero på att jag bara driver dom med ca 670 rms atm och basarna ihop ligger på 1200 rms.

Jag ska köpa ett annat steg, då kommer dom att drivas i ca 1750 rms och då jälvar!

Sen var det inte någon vidare värst bra låt man fick köra med.

Booyakasha!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang