6346
Sök

Mekanlack och skumgummi roller?

Avstängd
232 Inlägg
13 juli 2009
Trådstartare
lillbrorsan har skaffat bil (epa traktor) som absolut inte är fin, den är sprayad med biltema hobby lack och ser som sagt förjävlig ut. och då tänkte jag bara kolla då han ska rolla den, om mekanlack och skumgummi roller borde vara något? då bugeten inte är så stor så behövs inga kommentarer om att lämna in den eller spruta den då han bara har tillgång till flerbilsgarage och naturen.

finns det någon annan bra färg än mekanlack?

och han har redan bestämt sig för att den ska bli vit så ni behöver inte skriva orange och mattsvart så att den kan kallas för humlan!

dock gärna förslag på färg som ger bäst resultat om vit är svår att få bra dvs?
långt och krångligt inlägg men tacksam för svar

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
13 juli 2009
servalack, tipsade min far mig om, finns att köpa på vanlig färghandlare! plåtlack! skall funka bra, han har lackat flera bilar med det!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Avstängd
232 Inlägg
13 juli 2009
Trådstartare
såg på ett annat forum någon som sa att serva lack och mekanlack va samma sak med olika namn?

2 672 Inlägg
13 juli 2009
mycket möjligt att det är så! men det funkar bra iaf!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu

Avstängd
232 Inlägg
13 juli 2009
Trådstartare
okej, sista frågan bara skall man ta matt vit eller blank vit?

alltså vilket är lättast att få bra? och hur mkt bör man tunna färgen?
Senast redigerat av rawbin (13 juli 2009)

2 672 Inlägg
13 juli 2009
jag rollade caddyn med skumroller, tunnade inte ut färgen alls, täcker bättre då! tror att matt är lättast! är iaf snyggast om man får det bra tycker jag!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu

Avstängd
232 Inlägg
13 juli 2009
Trådstartare
båge skrev:
jag rollade caddyn med skumroller, tunnade inte ut färgen alls, täcker bättre då! tror att matt är lättast! är iaf snyggast om man får det bra tycker jag!

okej, vart är färgen köpt?

Team740
211 Inlägg
13 juli 2009
Kör på maskinfärg, hade en kompis på sin bil och det blev bra som fan. finns i vilken färghandel som helst

Burn Rubber Not Your Soul

Sök