6209
Sök

Råd vid köp av system digitalkamera

underordnad allfixare
696 Inlägg
9 juli 2009
Trådstartare
Är ny inom detta och fick ett erbjudande om en Canon EOS 400D endast kamerahus och med ett batterigrepp och 2 uppsättningar batterier för 2500:- låter det rimligt? och är det en bra kamera för en nybörjare. Undrar annars om ni har nå råd om nån bra nybörjarkamera

Jag hatar att förlora, det får någon annan hålla på med!

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
9 juli 2009
400D är en utmärkt nybörjar system kamera!

bara hus och batterigrepp för 2500? jag hade lätt köpt de... om de nu inte visar sig att kameran är tappad eller liknande!

Team Insane Racing

underordnad allfixare
696 Inlägg
9 juli 2009
Trådstartare
Malm3n skrev:
400D är en utmärkt nybörjar system kamera!

bara hus och batterigrepp för 2500? jag hade lätt köpt de... om de nu inte visar sig att kameran är tappad eller liknande!

okej, kameran är i toppskick, det är min hunds uppfödare som har bytt upp sig så han skulle sälja sin gammla

Kanon..
1 473 Inlägg
9 juli 2009
Ja för fan bara köpa iom att det ä en bekant (borde gå att lita på), du får räkna med att lägga minst samma summa på ett objektiv bara så att du vet dock.

underordnad allfixare
696 Inlägg
9 juli 2009
Trådstartare
jo jag är beredd på att objektiv kostar en slant med det har han redan förvarnat om smile

Kanon..
1 473 Inlägg
9 juli 2009
LasseMan skrev:
jo jag är beredd på att objektiv kostar en slant med det har han redan förvarnat om smile

Brukar finnas originalobjekiv på blocket som folk inte vill ha för en bra peng.
Sen finns de ju ett gäng objektiv från sigma etc för inte så många slantar om man inte ska ha de värsta.
Ebay hong kong e jävla fint big_smile

underordnad allfixare
696 Inlägg
9 juli 2009
Trådstartare
leksak skrev:
LasseMan skrev:

Sen finns de ju ett gäng objektiv från sigma etc för inte så många slantar om man inte ska ha de värsta.

ja efter som jag som sagt bara är nybörjare så känns det ju som oviktigt vilket objektiv man börjar med

3 714 Inlägg
9 juli 2009
En 400D är en utmärkt nybörjarkamera smile

och 2500 låter som ett riktigt bra pris

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

4 001 Inlägg
9 juli 2009
LasseMan skrev:
leksak skrev:
LasseMan skrev:

ja efter som jag som sagt bara är nybörjare så känns det ju som oviktigt vilket objektiv man börjar med

Nej, det är inte oviktigt med vilket objektiv du ska börja med, köper du ett dåligt objektiv så kommer du aldrig att bli nöjd med dina bilder, du behöver inte köpa ett värstingobjektiv men köp inte det billigaste för då blir du troligtvis besviken.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

underordnad allfixare
696 Inlägg
9 juli 2009
Trådstartare
kolvas skrev:
LasseMan skrev:
leksak skrev:

Nej, det är inte oviktigt med vilket objektiv du ska börja med, köper du ett dåligt objektiv så kommer du aldrig att bli nöjd med dina bilder, du behöver inte köpa ett värstingobjektiv men köp inte det billigaste för då blir du troligtvis besviken.

nå förslag på nått någolunda bra objektiv?

fotointresserad
2 307 Inlägg
9 juli 2009
LasseMan skrev:
kolvas skrev:
LasseMan skrev:

nå förslag på nått någolunda bra objektiv?

Sigma EX 18-50/2,8 DC Macro Är ett bra objektiv med bra ljusstyrka. Vet inte vad du har för pristak? Med det där går på strax över 4k, finns säkert att få tag på beggat också. Hur som helst så tjänar du nog en liten slant på kameran iaf, den var det bra pris på smile

Vill du ha ett med lite bredare omfång så att du kanske inte behöver byta objektiv och hålla på så kan du ju satsa på ett Sigma AF 18-200/3,5-6,3 DC. Visserligen sämre ljusstyrka men det får man för det priset som den kostar också, ca. 3k

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
9 juli 2009
Låter väldigt bra. Tipsar dock om att köpa något annat är kit-objektivet som är riktigt uselt.

underordnad allfixare
696 Inlägg
16 juli 2009
Trådstartare
slog till på den iallafall o fick tag i ett org objektiv.. vad kul det är att fota smile

511 Inlägg
17 juli 2009
ja det är en superkamera skulle jag tro var ju inge vidare mycket pengar för den så slå till har precis införskaffat mej en nikon d90 är inget annat än nöjd med den så tongue hoppas du blir nöjd med din

Projekt, BMW 328 e46 Schmiedmann Black Edition
Projekt Fort Sierra med 9000TurboX

Sök