4378
Sök

"nos"

682 Inlägg
16 juli 2009
Trådstartare
tja, har kollat runt lite på nos o NX. funnit att man har 33%ig syre halt i en del NX. och jag som dykare med nitrox. på 36% 232 bars flaska på 15liter. (255bar kan jag fylla) ger mig = 3'825 liter. kan jag änvända den som Nx tank eller är det något mer jag behöver i min Blandning.

+ att jag har ett första steg som levererar (omvandlar trycket från flaskan till) 2bar. går det att pumpa den istället för turbo? kommer min bil gå sönder om jag försöker?

8 297 Inlägg
16 juli 2009
Som vankligt när det gäller lustgas och liknande saker så bör man avstå att labba ifall man verkligen inte har absolut koll på vad man gör. Och det är sällan man har det. För att få det hela att funka så lär du ju se till att motorn får extra bränsle när gasen aktiveras, annars får du bästa fall bara stora hål i kolvarna när dem smälter. Och så måste man se till att man inte får i för mycket gas. Resultatet av det kan bli... effektfullt, men inte effekt som i att du åker fortare utan mer i klass med ett fyrverkeri. Köper man ett riktigt lustgassytem så får man ju med munstycken och så som behövs för att få det hela att funka säkert.

682 Inlägg
17 juli 2009
Trådstartare
tack ! smile tror du jag kan använda mina tuber som lustgasblandning och koppla på ett riktigt system?

Forummoderator
10 576 Inlägg
17 juli 2009

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök