HJÄLP mig att seriekoppla!

Drönirettab
18 juli 2009 · 21 761 Inlägg

Mitt förra inlägg bestod ju mest av svammel, jag missade totalt att subbasen hade eget steg. Dags för rollator snart. wink

NAD har garanterat lågnivåutgångar. Jag har en C372 (stereoförstärkare) hemma och där finns det två par utgångar (PRE OUT), varav ett par byglas till förstärkarens egen ingång. smile

Lonefox Bad music kills good sound
18 juli 2009 · 7 241 Inlägg

Drönirettab skrev:
Mitt förra inlägg bestod ju mest av svammel, jag missade totalt att subbasen hade eget steg. Dags för rollator snart. wink

NAD har garanterat lågnivåutgångar. Jag har en C372 (stereoförstärkare) hemma och där finns det två par utgångar (PRE OUT), varav ett par byglas till förstärkarens egen ingång. smile

Då måste han börja böka med y-splits iom att det är från förförstärkaren du tänker på nu.
O andra sidan har hans modulförstärkare stereoingång för lågnivå med.....

Om han vill gå den vägen så blir det y-split plus en lite längre lågnivåkabel (anpassad efter avståndet)

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
Drönirettab
18 juli 2009 · 21 761 Inlägg

Subbassteget såg ut att ha höger+vänster lågnivåingång, då behövs ju ingen Y-split eftersom stereon (rimligtvis) har höger+vänster lågnivåutgång. Det ska fungera med en vanlig kabel. smile

Lonefox Bad music kills good sound
18 juli 2009 · 7 241 Inlägg

Drönirettab skrev:
Subbassteget såg ut att ha höger+vänster lågnivåingång, då behövs ju ingen Y-split eftersom stereon (rimligtvis) har höger+vänster lågnivåutgång. Det ska fungera med en vanlig kabel. smile

Som (du själv sade) loopas in till förstärkarn igen wink
Så om han tar bort byglarna och kopplar in en lågnivå därifrån och in till basen så har han ju inget ljud ur NAD:en wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
Drönirettab
18 juli 2009 · 21 761 Inlägg

Jo, men på min förstärkare sitter det två par utgångar så då finns det fortfarande ett par utgångar kvar att skicka in i ett externt steg. Men hur det ser ut på trådskaparens förstärkare vet jag ju inte, kan hända att det bara finns ett par utgångar. smile

Vi får väl se hur det går, hoppas att han skriver igen och berättar ifall det funkar.

Senast redigerat av Drönirettab (18 juli 2009)

Lonefox Bad music kills good sound
18 juli 2009 · 7 241 Inlägg

Drönirettab skrev:
Jo, men på min förstärkare sitter det två par utgångar så då finns det fortfarande ett par utgångar kvar att skicka in i ett externt steg. Men hur det ser ut på trådskaparens förstärkare vet jag ju inte, kan hända att det bara finns ett par utgångar. smile

Vi får väl se hur det går, hoppas att han skriver igen och berättar ifall det funkar.

Sant sant...jag utgår från min egna gammla 2-serieförstärkare som bara hade en utgång från förförstärkaren wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
Drönirettab
18 juli 2009 · 21 761 Inlägg

Aha, har ingen koll på NAD:s förstärkare rent allmänt utan utgår bara ifrån min egen. smile

Lonefox Bad music kills good sound
18 juli 2009 · 7 241 Inlägg

Drönirettab skrev:
Aha, har ingen koll på NAD:s förstärkare rent allmänt utan utgår bara ifrån min egen. smile

Har klämmt o kännt på ngr under mina dar.
De enda som haft ren basutgång är hembiorecivers och förförstärkare. De andra har haft, som du påpekat, dubbla eller enkla.
Dock kan det finns en annan möjlighet...
Monitor Out, om jag minns rätt nu aktiveras denna via Tape eller Tape 2.....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang