5174
Sök

Varför tidskomp?

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
18 juli 2009
Nån som har hört detta? funderar på att köra de som tillägg i mitt system. använda mina 4xnakamichi som enbart midbas.

Artnr:Amega Q-COMP 50
Beskrivning:
Amega Q-Comp 50
Äntligen tillbaka nya Amega kitsystem.
Helt nya basar,diskanter och delningsfilter.
Låter underbart.

Fakta:
28mm sidendiskant
Mellanregister/Mellanbas:
Storlek:5,25"/133mm
Monteringshål:4,5"/114mm
Monteringsdjup:2,2"/56mm
Gallerstorlek:5,25"/135mm
Min.Lådvolym:7 liter
Impedans:4 ohm
Effekttålighet RMS/Max: >80Hz 80/135 Watt
Känslighet:88 dB

Diskant högtalare:
Ny 28mm siden diskant kan monteras både infällt eller utanpåliggande.

Mellanregister/Mellanbas högtalare:
Amegas högtalare är av sk long throw typ detta innebär att högtalarkonen har ett långt arbetsområde och kan flytta mer luft än andra märken i samma storlek.

Delningsfilter:
Amega tillverkar några av de bästa delningsfilter som finns i bilstereobranschen,medföljande filter är speciellt till de högtalare de levereras med.

Pris: 4.490,00 kr 4.990,00 kr
Enhet: per par

dem som inte tål priset behöver inte heller svara. dem kan köra på sina superprodukter som billiga då. all respekt för de.
Senast redigerat av pattilatti2 (18 juli 2009)

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
18 juli 2009
turbodeath skrev:
kenwod har ju kommit med en bra apparat tydligen med tidskomp för dom som inte vill lägga för mycket pengar på en apparat...den går på ca 3100kr tror jag det pratas om...

jo, men den kändes inte aktuell.. smile

dock verkar den ju va ett vettigt alternativ för dem som vill ha dsp osv.

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
18 juli 2009
T-RÖD skrev:
Nej det är inga gissningar. Konstaterar bara fakta. Billjud har ja hållt på med i över 15år nu. Så ja konstaterar bara fakta. Och 2 av mina bästa vänner är domare. ang tävlingar så kan ja inte så mycket. Eftersom ja sj aldrig tävlat. Men enligt polarna som är domare och varit det i många år. Så är det så.

?!?!?!?!? Vilka är dessa två polare? Inga namn så pratar du bullshit.

Dessutom så har jag varit på minst hälften av ljudtävlingarna de senaste 2 åren, har ALDRIG sett dig på en enda...

/Jonas
Senast redigerat av jonash (18 juli 2009)

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

Hifi Freak
462 Inlägg
18 juli 2009
Du kan ju läsa vad ja skrivit innan du uttalar dig.

Ja sa att ja har 2 polare som är domare. Vad dom heter spelar ingen roll. Ja tänker inte hänga ut någon.

Och nej klart du inte sett mig på några tävlingar. Ja sa att ja hållt på med billjud i 15år. Ja sa inte att ja tävlat.

Du får ju tro vad du vill. Men ja vet att det är så. Bara för att man vinner en ljudtävling det är inget bevis på att det låter bra. Tex så skulle dom aldrig döma ut en DLS bil oavsett hur dåligt det än låter.

jonash skrev:
T-RÖD skrev:
Nej det är inga gissningar. Konstaterar bara fakta. Billjud har ja hållt på med i över 15år nu. Så ja konstaterar bara fakta. Och 2 av mina bästa vänner är domare. ang tävlingar så kan ja inte så mycket. Eftersom ja sj aldrig tävlat. Men enligt polarna som är domare och varit det i många år. Så är det så.

?!?!?!?!? Vilka är dessa två polare? Inga namn så pratar du bullshit.

Dessutom så har jag varit på minst hälften av ljudtävlingarna de senaste 2 åren, har ALDRIG sett dig på en enda...

/Jonas

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
18 juli 2009
Swedenrockers skrev:
Helt plötsligt minns man varför man tröttnat på att logga in på Garaget......sad

Rätt friskt med skitsnack mest överallt. Ha det bra allihopa.

så allas åsikter är skitsnack??

du är rätt god som människa du.

alla har rätt att tycka va dem vill, vi tänker alla olika. vi har alla olika moral. vi har alla olika etikmönster för att lösa situationer, endel följer pliktetiskt, andra konsekvens, men vi har alla rätt till vårt tänkande våra åsikter, sen att du ska formulera dig så är endast intergritets kränkande mot oss som pesoner, vi accepterar ju era åsikter så länge vi inte besylls för att vårt tänkande är skitsnack.

Det kanske är mer rätt än erat enformiga tänkande. Men vi kan lysna på erat snack, men kan ni lyssna på vårt och ha respekt för det?

finns något som kallas samtal, tolerans, sedan kommer maktutövning. det har vi sett kimmo vara väldigt duktig  på i tråden. när man inte längre kan föra normala diskutioner då börjar man utöva makt. stäng tråden osv..

För de kan inte acceptera andras tänkande, åsikter. De vet bäst, de är bäst. Må så vara, om han/ni mår bättre utav det.

Varför ge sig in i en diskution om man nu inte orkar diskutera? Bättre då att bara va tyst.

Läs FN bestämmelser om männskliga rättigheter. Vi är alla lika mycket värda, oavsett om du har en anläggning för 14k andra för 100k, om du är läkare och jag e städerska. Så min och andras åsikt är värd lika mycket som din/era.

har du/ni något emot detta?

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
18 juli 2009
haha, men vi har ju sååå trevligt smile

du kan ju kolla vem som gjorde så tråden spårade då.. om man ska beskylla någon.

nåväl ja rekomenderar tidscomp då ja får se hur den fungerar på mån-tis.

Sök