4365
Sök

Frågor Ang: Digital Systemkamera! (rättat)

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
2 augusti 2006
Trådstartare
Hej, jag ska köpa en kamera nu, och på www.netonnet.se -Foto & Videokamera - Digitala systemkameror, så finns det en massa kameror! Men jag är inne på den billigare varianten nu hehe wink
Dom jag kollat på är:
Olympus E-500 + 14-45 f/3,5-5,6
Nikon D50 + 18-55 mm objektiv

Men nu undrar jag, är det värt att lägga till nån krona (försöka skramla ihop med andra ord wink ) å köpa någon värre modell? Hur stort minneskort är bra och ha till den kameran? Varför den kameran? 
Alla frågorna är för att jag inte vill höra, -den för att den är snygg/dyr, eller bara att folk TROR att dom är bra fast dom inte kan något? big_smile tack på förhand smile
//Mäki
Senast redigerat av Mäki (2 augusti 2006)

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

1 436 Inlägg
2 augusti 2006
Kamerorna är helt okej, det som försämrar bildkvalitén är billiga objektiv. Så ta en av de kamerorna och spara de extra pengarna till när du ska köpa bra objektiv.

Jag skulle köpa ett 2Gb Sandisk Ultra II eller Extreme III.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
2 augusti 2006
Trådstartare
okey, men det lät vettigt med att köpa kameran å objektiv sen smile mm 2gb var väl vad jag hade tänkt mig också, men då har jag lite och tänka på, tackar smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Sök