2707
Sök

Bas val? Kicker L7 12" eller RF POWER 12?

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
22 juli 2009
Absolutjonas skrev:
Lonefox skrev:
På senare år har jag bara hört en SQ-bil med enbart Kicker som lät riktigt trevligt.

På senare år har jag inte hört en enda SQ-betonad RF-bil.....mest bara dunka-dunka.....

Säger inte SÅ mkt om produkterna, men vad som har valts att framhävas.

Kan nog vara prislappen som sätter stopp för SQ med RF wink

Är det prislappen som sätter stopp för DD med?
Tror jag inte wink
Lyssnade själv på en SAAB med DD för runt 30K som lät trevligt. Ej färdigtweakad men den lät trevligt.

Så ang. RF i dagsläget så tror jag inte att ngn direkt byggt en SQ-bil med tex Powerhögtalare som framsystem, för jag tror att den allämna uppfattningen kring RF är att det är mer party över märket.
Ärligt talat....tror det är den allmäna uppfattningen kring både Kicker och DD med...spela högt o partybas.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

1 634 Inlägg
22 juli 2009
Lonefox skrev:
På senare år har jag bara hört en SQ-bil med enbart Kicker som lät riktigt trevligt.

På senare år har jag inte hört en enda SQ-betonad RF-bil.....mest bara dunka-dunka.....

Kan jag få fråga vilken kicker SQ bil du pratat om? Jag känner bara till en och den lät allt annat än trevligt. Dock gryyyym bas big_smile Det var ingen fyrkantig skit som satt i den utan comp VX smile

Numera Saab 9-5 Aero -00

Bas älskare
716 Inlägg
22 juli 2009
köp orion hcca 15.2

219 Inlägg
22 juli 2009
rockford T1 basarna är trevliga o spelar snyggt med rätt låda o rätt effekt, har kört många lådor och haft typ 10st T1 15" basar. har alltid gillat dom. dock gillar inte dom mycke effekt någon längre stund. då vinner kicker överlägset. och va de gäller rockfords framsystem och koaxialer så kan ja säga att dom spelar sjukt högt utan att dista. MEN dom har en jävligt vass diskant på höga volymer. så de lonefox sa om att rockford power framsystem o koaxialer är party är helt rätt. högt o brutalt men inte så himla snyggt. du kan få komma o lyssna i min bil då ja har några rockford system i den:-) he he he

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
22 juli 2009
andreas_gbg_ skrev:
Lonefox skrev:

Kan jag få fråga vilken kicker SQ bil du pratat om? Jag känner bara till en och den lät allt annat än trevligt. Dock gryyyym bas big_smile Det var ingen fyrkantig skit som satt i den utan comp VX smile

En BMW som Niklas demade för mig.
Och den lät (enligt mig) trevligt. Bra upplösning, detaljrik och lite tillbakalutad iljudet.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

1 634 Inlägg
23 juli 2009
Lonefox skrev:
andreas_gbg_ skrev:
Lonefox skrev:

En BMW som Niklas demade för mig.
Och den lät (enligt mig) trevligt. Bra upplösning, detaljrik och lite tillbakalutad iljudet.

då va det inte samma wink

Numera Saab 9-5 Aero -00

Sök