7783
Sök

Värde på förkopplingsmotstånd

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
19 juli 2009
Trådstartare
Hej, har köpt en uppsättning lågohm-spridare som ska användas till en styrbox som normalt använder högohm.
Vet att man förlorar hela fördelen med lågohm om man kör med förkopplingsmotstånd men hittade inte 1000ccm som högohm.

Därför till frågan: Vad ska det vara för effektålighet och motstånd? Ska sitta på en 4-cyl om det har betydelse?

Gärna snabba svar för jag ska besöka elfa imorgon smile

Edit: Koppas i serie med matningen till spridarna eller hur?

MVH Hampus
Senast redigerat av bumpe (19 juli 2009)

Forummoderator
10 576 Inlägg
19 juli 2009
Det är mycket enkelt smile  Du mäter resistansen i dina gamla spridare, subtraherar resistansen i dina nya och vips vet du hur stora motstånd du behöver.

för att ta reda på effekten använder du ohms lag. U=R*I  du vet ju allt utom I så U/R=I   när du vet I så kan du räkna ut effekten genom P=I*U

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
23 juli 2009
Trådstartare
Fick det till 10Ohm och 25W så jag tog 50W för att vara på säkra sidan... Låter det som rimliga siffror?

Forummoderator
10 576 Inlägg
23 juli 2009
bumpe skrev:
Fick det till 10Ohm och 25W så jag tog 50W för att vara på säkra sidan... Låter det som rimliga siffror?

Mycket rimligt smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök