det är inte lagligt än men det skiter bland annat jag i........ eller olagligt det finns helt enkelt inga regler för etanolkonvertering........ jag körde min saab 900i 16v på etanol gick hur fint som helst tills soppa filtret tätnade..... bor du långt upp i landet där de ofta är under 0 så kan du få startproblem om du kör på etanol under vintern...... bilen blir helt som vanligt att köra sålänge den är varm.... motorvärmare rekomenderas både för att spara naturen vid kallstart på etanol och att bilen blir snabbare "körbar" då.... jag monterade bara en malpasi bränsletrycksregulator såfick ändra manuellt varje gång jag skulle byta bränsle men det funka med... principen är den samma ge motorn mer soppa ca 30 %.... om du inte gör något annat med bilen kan den bli slöare lite grann.. men om du trimmar så kan man faktiskt få mer hästar ur motorn på etanol då etanol motstår spikningar bättre och då kan man skruva upp laddtrycket om man har turbo....... rent ekonomiskt så går det nästan jämt upp... beroende på priset.... sen såfinns den eviga debatten om hurvida etanol käkar upp packningar eller ej.... kan bara säga att jag inte märkte någon skillnad men finns andra åsikter om de med....
kan rekomendera att du går in på Etanol.nu för mer info.... lycka till!!
i wish my lawn was emo so it would cut itself!