jag behöver byta ut min växelspaksknopp? hur måste jag göra? har en -98 2.0T

Emill88
28 juli 2009 · 163 Inlägg

jag behöver byta ut min växelspaksknopp? hur måste jag göra? har en -98  2.0T

Senast redigerat av Goffen (29 juli 2009)

Skoda Octavia RS "Racerblå" (2011)
ezz4
28 juli 2009 · 313 Inlägg

finns flera trådar om detta! men iaf, den sitter som berget! ett sätt om du inte ska behålla växelspaksknoppen är om du lägger en regel mellan sätena och använder en kofot för att kunna pressa upp växelspaksknoppen....annars så ska där finns 3st "sprintar" undertill på knoppen där man ska trycka in något riktigt smalt som mini mejsel typ. sen ska man bara kunna dra upp knoppen lätt men jag försökte med de men lyckades inte.....men lycka till med bytet!

MOR åt gröt,FAR åt helvete!
Emill88
28 juli 2009 · 163 Inlägg

ezz4 skrev:
finns flera trådar om detta! men iaf, den sitter som berget! ett sätt om du inte ska behålla växelspaksknoppen är om du lägger en regel mellan sätena och använder en kofot för att kunna pressa upp växelspaksknoppen....annars så ska där finns 3st "sprintar" undertill på knoppen där man ska trycka in något riktigt smalt som mini mejsel typ. sen ska man bara kunna dra upp knoppen lätt men jag försökte med de men lyckades inte.....men lycka till med bytet!

jaha ok smile jag vet men frågan är hur man ska göra? men om den går sönder det går väl att laga den ?

Skoda Octavia RS "Racerblå" (2011)
ezz4
28 juli 2009 · 313 Inlägg

Emill88 skrev:

ezz4 skrev:
finns flera trådar om detta! men iaf, den sitter som berget! ett sätt om du inte ska behålla växelspaksknoppen är om du lägger en regel mellan sätena och använder en kofot för att kunna pressa upp växelspaksknoppen....annars så ska där finns 3st "sprintar" undertill på knoppen där man ska trycka in något riktigt smalt som mini mejsel typ. sen ska man bara kunna dra upp knoppen lätt men jag försökte med de men lyckades inte.....men lycka till med bytet!

jaha ok smile jag vet men frågan är hur man ska göra? men om den går sönder det går väl att laga den ?

vet ej, men sök på forumet, läste i någon tråd där de var någon som fick av den hel.oftast så är dom limade vilket gör de omöjligt att få av den hel:(

MOR åt gröt,FAR åt helvete!
Emill88
28 juli 2009 · 163 Inlägg

ezz4 skrev:

Emill88 skrev:

ezz4 skrev:
finns flera trådar om detta! men iaf, den sitter som berget! ett sätt om du inte ska behålla växelspaksknoppen är om du lägger en regel mellan sätena och använder en kofot för att kunna pressa upp växelspaksknoppen....annars så ska där finns 3st "sprintar" undertill på knoppen där man ska trycka in något riktigt smalt som mini mejsel typ. sen ska man bara kunna dra upp knoppen lätt men jag försökte med de men lyckades inte.....men lycka till med bytet!

jaha ok smile jag vet men frågan är hur man ska göra? men om den går sönder det går väl att laga den ?

vet ej, men sök på forumet, läste i någon tråd där de var någon som fick av den hel.oftast så är dom limade vilket gör de omöjligt att få av den hel:(

jaha ok.. men tack för hjälpen ifa.. ska försöka fixa det på nåt sätt:D

Skoda Octavia RS "Racerblå" (2011)
JaggaChafen Tesla Senior Technician
28 juli 2009 · 2 307 Inlägg

Dra rakt upp sitter som h-vete du får typ ta i tills det luktar skit smile

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
NismoP11
28 juli 2009 · 205 Inlägg

Så stog det på ett annat forum: Lossa damasken nertill och dra sedan upp den så långt det går. Sen är det tre "clips" längst ner på knoppen som du ska böja ut och sedan dra neråt. När du har gjort detta är det bara att dra knoppen rakt upp.

Audi A4 (2002)
Emill88
29 juli 2009 · 163 Inlägg

JaggaChafen skrev:
Dra rakt upp sitter som h-vete du får typ ta i tills det luktar skit smile

ok:) men vad ska jag göra med lilla svarta skiten då?

Skoda Octavia RS "Racerblå" (2011)
Emill88
29 juli 2009 · 163 Inlägg

NismoP11 skrev:
Så stog det på ett annat forum: Lossa damasken nertill och dra sedan upp den så långt det går. Sen är det tre "clips" längst ner på knoppen som du ska böja ut och sedan dra neråt. När du har gjort detta är det bara att dra knoppen rakt upp.

jaha ok smile det känner jag igen.. men frågan är hur myk ja ska dra dom ut liksom? ja har provat lite men det måste vara nåt mellan det går ej att bara ta dom med händerna..men ska försöka igen och se hur det går.. tack för hjälpen ifa

Skoda Octavia RS "Racerblå" (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang