1765
Sök

Dålig radiomottagning

27 Inlägg
24 juli 2009
Trådstartare
Ny på forumet och ny bilägare...

Jag har fått en Volvo V40 2.0 -96 som har en JVC bilstereo i sig, nu är det så att radiomottagningen är i princip usel på många av frekvenserna, även i Stockholms förorter där det brukar vara bra mottagning.

Det sitter en original Volvo-antenn men jag har även prövat med en annan antenn av annan modell men mottagningen är lika dålig.

Kan det vara någonstans i bilstereon som gör att det blir dålig mottagning? Om inte, var tror ni problemet kan sitta?

Jag kommer troligen byta stereo snart men tror ni att det hjälper något?

Tack på förhand!

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
24 juli 2009
Rent spontant komme rjag bara på dålig jord för antennen. Alltså antennsockeln....
Men eftersom du har testat med annan antenn vet jag inte...

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

560 Inlägg
24 juli 2009
Håller med föregående skrivare.

Men jordade du den "nya antennen när du testade?

Brukar vara riktigt bra mottagning i Volvo annars så det känns som felet kan ligga i din cd spelare, har du möjlighet att testa en "kompis" cd spelare så kanske du kan få svar på tal om det är spelaren som är boven.

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
24 juli 2009
på bilar jag har bytt antenn på har jag bytt kabalarna med har alltid funkat .och då bytte man ju ut dom till usla biltema antenner för 50 kr st  och inga störningar med dom så kolla kablarna ?

27 Inlägg
24 juli 2009
Trådstartare
Okej, tack för svaren. Ska kolla upp det!

27 Inlägg
28 juli 2009
Trådstartare
Nu tror jag att vi har kommit fram till att det är antennkabeln som är dålig, vi har testat med en Biltema-antenn på insidan men det blev inte bättre såvida man inte tar en annan kabel och jordar den någonstans inuti bilen, då funkar det hyfsat.

Min fråga är, går det att haka fast en ny antennkabel i den gamla från instrumentpanelen, dra ut den gamla kabeln på taket så att den nya kabeln följer med och på så sätt ersätta den gamla?

4 767 Inlägg
29 juli 2009
Den sitter garanterat fast med clips, stripes, tejp osv på vägen så det blir nog till att montera ner alla paneler längs med vägen.

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

27 Inlägg

Sök