5309
Sök

-Köpråd-: Snabb -Säljråd-: Rover 620ti

Fartglad
336 Inlägg
4 augusti 2006
Trådstartare
Tjenare.

Nu har jag starkt börja fundera på att byta bil, för att jag vill ha en snabbare. smile

Köpråd:
Det jag letar efter är en bil som ska vara snabb och/eller har möjlighet att trimmas ganska enkelt och mycket, helst ska den vara billig i försäkring också men alla förslag är välkomna! Målet är iaf att få ut ungefär 300hk, efter trim eller direkt vid köp. Jag har kollat in Nissan Sunny GTI-R och Opel Corsa Turbo. Sunny GTI-R verkar jävligt skoj, men hittar bara högerstyrda vilket jag absolut inte vill ha!

4*4 skulle inte vara helt fel heller. smile

Så har ni några andra tips på roliga bilar i den klassen ungefär? Priset får ligga MAX runt 100k.

Säljråd:
Ni kan se bilderna i "Mitt garage".

Årsmodell: 1995
Märke: Rover
Modell: 620ti
Miltal: 12000
Utrustning: Helläder, helt fungerande ACC, träpaneler, motorvärmare, läderratt, träväxelspaksknopp, universal vinge, sprillans 16" Mille Miglia Action fälgar, 2st sprillans sommardäck. VoS bra mönstring allihop!
Övrigt: Finns lite ytrost som ska fixas till innan jag säljer. Annars helt perfekt skick, går som en klocka!

Jag har spanat runt efter likvärdiga bilar och dem ligger runt 30-40k, dock är allt original då! Vad tror ni att jag kan få för min ungefär?

Tack på förhand! big_smile

/TobLju
Senast redigerat av TobLju (4 augusti 2006)

Power without Quattro is useless!

2 123 Inlägg
4 augusti 2006
Lägg ut din bil för 45k så kan dom få det prutbart.
Men om du vill ha 300 hk ska du nog titta på 3000gt, 300zx, Celica Gt-4, 200sx s13 s14, impreza GT m.m. Finns hur många bilar som helst i den klassen.

Fartglad
336 Inlägg
4 augusti 2006
Trådstartare
Fredrik.Gustavsson skrev:
Lägg ut din bil för 45k så kan dom få det prutbart.
Men om du vill ha 300 hk ska du nog titta på 3000gt, 300zx, Celica Gt-4, 200sx s13 s14, impreza GT m.m. Finns hur många bilar som helst i den klassen.

Den som verkar intressant för min del av dem nämnda är 3000gt. Men hur är dem i försäkringen? Kan inte vara särskillt billigt... Man kan ju få en riktigt fet 3000gt för 90-100k. smile Men vad är VR4 för något?

2 123 Inlägg
4 augusti 2006
VR4 är "Supermodellen".
Fyrhjulsdrift, fyrhjulsstyrning, Active aero på frontspoilern och bakvingen. Dubbelturbo.
Antar att dom är väldigt dyra i försäkringen. Jo för 100k får du en hyfsad iaf.

Fartglad
336 Inlägg
4 augusti 2006
Trådstartare
Hmm låter lockande som f*n! Några andra som har fler förslag kanske? smile

Sök