2753
Sök

Ljudet "hackar" när jag spelar med framsystemet!

Knegare
139 Inlägg
31 juli 2009
Trådstartare
#1
Tjena

Jag har problem med mitt ljudsystem.
Jag har en Sony CDX-M8800 huvudenhet, som via ett Earthquake T2000W/4 slutsteg driver ett 6,5" system med delningsfilter och diskant fram och samma system bak. Slutsteget driver framsystemet på två kanaler och baksystemet på de två andra.
Nu till problemet. Jag har kört med detta system i två år och det har fungerat helt underbart, tills för nån vecka sen så började ljudet spraka i vänster fram, och sedan "hackar" ljudet på alla kanaler, det liksom blir tyst och sen kommer det tillbaka igen, men det är bara när man höjer volymen lite. Spelar man jättelågt är det inga problem.
Saken är att det blir inte helt tyst, utan det kommer fortfarande en väldigt svag signal till högtalarna mellan "hacken", precis som förstärkaren lägger av en sekund för att sedan gå på igen o sen slockna igen. Det är inget fel på högtalarna eller delningsfilterna, jag har provat att koppla in andra högtalare utan resultat.

Skulle nån kunna tala om vad som kan vara fel?
Det enda jag kommit fram till är att det kan vara förstärkaren i slutsteget eller i huvudenheten, men man använder väl inte förstärkaren i huvudenheten när man bara kopplat på lågnivåutgångarna?

MvH André
Senast redigerat av Proby (31 juli 2009)

En gång V6, alltid V6 =)


Sök