6575
Sök

Hur gör ni när ni ska vinter förvara erans bilar?

C20LET
1 041 Inlägg
31 juli 2009
checklistan o andra tipsen vart ju helt fina, men ska bilen ställas ute så undervik att ställa den på gräs/små växter då får du ju syn på bilcancer när du väl kollar på underet efter avställningen smile

Vi tycker olika vet jag, that's it

213 Inlägg
31 juli 2009
jag kmr då alltid ha full tank i min manta när den står avställd.

2 600 Inlägg
31 juli 2009
Trådstartare
mycket bra info tack alla som kom me bra svar. och ja det är min saab jag ska ställa undan och ja den har gått över 20 tusen mil men var gör de? ni som kommer me dumma komentare snälla ge fan i och skriv ! bilen har stort värde för mig ni får tycka som ni vill men håll det för er själva. ni andra tack igen smile

gör som jag kör gubba racer=)

1 037 Inlägg
31 juli 2009
klimpan skrev:
mycket bra info tack alla som kom me bra svar. och ja det är min saab jag ska ställa undan och ja den har gått över 20 tusen mil men var gör de? ni som kommer me dumma komentare snälla ge fan i och skriv ! bilen har stort värde för mig ni får tycka som ni vill men håll det för er själva. ni andra tack igen smile

Jag ska själv ställa av min saab med 24000mil på mätaren.. Håller helt med dig, bilen har ett stort värde för en själv, smile

2 600 Inlägg
31 juli 2009
Trådstartare
Mangisen skrev:
klimpan skrev:

Jag ska själv ställa av min saab med 24000mil på mätaren.. Håller helt med dig, bilen har ett stort värde för en själv, smile

äntligen en som förstår (;

518 Inlägg
31 juli 2009
förstår er helt och hållet med att ställa in finbilarna på vintern. man slipper oroa sej för att inte tvättat bort saltet, bilen fått många kallstarter, slipper oroa sej för halt väglag med risk för avåkning.

Nej , vintertid är tid för gamla häckiga 740 som man bara kan skratta om man knölat till lite.

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.

Evolution Garage
1 299 Inlägg
31 juli 2009
klimpan skrev:
Mangisen skrev:
klimpan skrev:

äntligen en som förstår (;

ställde av min 9000 -96 LTT (inte ens aero) även den med 24 000 mil på mätaren!

Sky´s the limit...

Teddan
2 495 Inlägg
31 juli 2009
jag tänkte gå i ide i vinter, vill inte få salt på fötterna

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

129 Inlägg
31 juli 2009
Jag har en 70-talsgul Volvo 245L ifrån 1977 som gått ca 50 000 som jag endast använder sommartid. Brukar ställa undan henne i september.

Idiotiskt tycker många och det får de väl tycka. Av alla mina fyra bilar så är det 245:an som ligger mig närmast om hjärtat.

Till bruks året om blir det PV 544 ifrån 1964.

2 600 Inlägg
31 juli 2009
Trådstartare
tycker faktisk att det är ledsamt att man måste får dumma svar när man starta en tråd trodde garaget var till för folk som gillar bilar. tur det finns några som vet hur man ska svara i en tråd.

1 571 Inlägg
31 juli 2009
klimpan skrev:

Vill folk köra runt i saltslasket och få rostangrepp så är det upp till de. Jag själv ställer av en 22 år gammal bil med 37000mil på mätaren. Så självklart ska man vara rädd om sina grejer oavsett märke, penningvärde, årsmodell osv. Det tycker jag iaf. Folk som tycker det är onödigt är bara fjantar som måste profilera sig.
Senast redigerat av henrikh (31 juli 2009)

582 Inlägg
31 juli 2009
jag ställde av min audi(pga plats brist)förra året stog 7månader i en dragig lada otvättad med ett kapell från jula+en torrboll(den var förövrigt nästan full när jag hämtade den)bara rakt av.inga problem alls bara av med kapellet å starta skiten(utan start hjälp).på så kort tid händer inget med en bil däcken blir inte ovala m,m,m.ska man ställa av en längre tid typ nått år så kan man ju tvätta den först och pumpa däcken lite hårdare

hej

Fire And Silk
2 254 Inlägg
31 juli 2009
Klart du ska ställa av den om du tycker bilen är värd det! Nästa bil jag köper kommer endast att rulla sommartid och vila på vinterhalvåret. Och det är inte en riktigt sommarbil, utan jag kommer att göra det för att kunna bevara den i så fint skick som möjligt. Gasa tills det rasar är inte min stil, hehe.

FÖRUTOM när det kommer till min 65Hk Suzuki utombordare, den kommer jag att gasa tills vevlagerna skär, och det dröjer nog inte länge, för jag tror inte de är Reedventilerna som fräser och susar wink
Senast redigerat av -Mackan- (31 juli 2009)

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

2 600 Inlägg
31 juli 2009
Trådstartare
frågan är vad man ska ha för vinter bil bara tongue torrboll har jag kollat upp var en som va vänlig och länka tackar jag för glömmde det innan :p men ska man ställa torrbollen på nått speciellt ställe eller bara sätta den var som inne ?

Sök