Har fartkameror någon övre hastighetsgräns?

Erikkk
2 augusti 2009 · 250 Inlägg

Klarar en fartkamera att få skärpa på förare och nummerplåt i alla hastigheter? Kan man alltså hålla över en viss hastighet, t.ex. 250 km/h, för att kameran inte ska kunna identifiera en?

Senast redigerat av Erikkk (2 augusti 2009)

olandsbroder
2 augusti 2009 · 19 Inlägg

Har för mig jag har läst någon om 320km/h eller nåt sånt så var de så otydligt så att det inte gick att se.

My toyota supra is fantastic
pattilatti2 Billjuds fanatiker.
2 augusti 2009 · 2 853 Inlägg

mythbusters körde väl rätt fort.. :p inge skit på regplåten hjälper iaf.. iofs så hjälper de om man ingen har big_smile

5E
2 augusti 2009 · 92 Inlägg

Runt 220 km/h tror jag det var i mythbuster men det är USA, dom kan ha andra kameror och placeringar.

Finns visst skit att spraya på regskylten för att dölja den som fungerar. Det handlar bara om att när regskylten träffas av blixten refleteras ljuset tillbaka och regskylten blir bara vit på fotot.

Lowtech
2 augusti 2009 · 12 Inlägg

Top gear testade, finns på tuben om du orkar googla lite.
En bit över 300 körde dom, då hann inte den ta bilden i tid så bilden togs väll några meter efter bilen.

kimish
2 augusti 2009 · 182 Inlägg

Jag lånar tråden.

Någon som vet vilka man ska prata med om man vill trolla lite a la batman så att man har en knapp i cupen som vänder skylten när det är dags. vore awesome!

A73X BMW för hela slanten!
2 augusti 2009 · 38 Inlägg

haha om du tänkt och testa så gör inte de, om du inte är hundra % säker på din sak. Testerna som bla. TOP GEAR gjorde var ju troligen med tyska kameror. Vet inte om dem har samma här i Sverige.

Man kan ju säkerligen googla sig fram till det.

smile

turbo5a Avstängd
3 augusti 2009 · 424 Inlägg

kimish skrev:
Jag lånar tråden.

Någon som vet vilka man ska prata med om man vill trolla lite a la batman så att man har en knapp i cupen som vänder skylten när det är dags. vore awesome!

Fanns ett sånt kit såg jag för ett tag sen big_smile en svensk styling sida. Googla lite smile

team Svineri. Volvos under construction.
Marne
3 augusti 2009 · 44 Inlägg

Har för mig att trafikmagasinet för ett par år sen testade att spraya regskyllten med "lyckat" resultat smile
Tror sprayet heter photoblocker!

Volvo for life!
Volvo 960 3,0E "Fjant" (1996)
FLindgren
3 augusti 2009 · 5 089 Inlägg

Detta är testat på mythbusters och kamean tog kort oavsätt hastighet..

Och sprayen funkar bara på dom gammla skyltarna.

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
3 augusti 2009 · 3 404 Inlägg

kimish skrev:
Jag lånar tråden.

Någon som vet vilka man ska prata med om man vill trolla lite a la batman så att man har en knapp i cupen som vänder skylten när det är dags. vore awesome!

Ja, du går in till en butik med bra verktyg. Köper en vinkelkap, tigersåg, motorsåg, vedklyv eller vad du nu kan tänkas behöva för att skära bort plåt/plastbiten plåten sitter på. Bygg en vagga att fästa upp det mot och montera en motor som kan vrida runt skylten.

Mycket svårare än så är det inte smile

Annars så har professorWinther en annan välfungerande lösning på hans ena Galant

[video]http://www.garaget.org/video/b6fhd65goupm[/video]

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Mitsubishi3000GT
3 augusti 2009 · 224 Inlägg

Lowtech skrev:
Top gear testade, finns på tuben om du orkar googla lite.
En bit över 300 körde dom, då hann inte den ta bilden i tid så bilden togs väll några meter efter bilen.

Puhh fan vad skönt då är man ju helt safe big_smile
Ska man ändå köra för fort så gör man det ju ordentligt.

Ge fan i TexasBoB!
Mitsubishi 3000GT "3000GTS" (1992)
HereComesTrouble Livsnjutare
3 augusti 2009 · 1 707 Inlägg

Jag har en motordriven skylthållare med trådlös styrning till salu om nån är intresserad.. släng iväg ett PM..

Iam2fast4U
3 augusti 2009 · 1 534 Inlägg
BMW E34 "538" (1990)
kimish
3 augusti 2009 · 182 Inlägg

vore perfekt när man vill parkera på olämpliga ställen också!

Xoff Volvo tönt... =)
3 augusti 2009 · 2 344 Inlägg

jag har också funderat på detta med blåtar som försvinner döljs mm, men tänk om du ligger med synlig plåt, sedan ser du att det kommer en kamera sträcka å trycker på knappen å fortsätter, tänk då ifall det inte funkar just den gången å man blir fotad med plåt, fan...

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
3 augusti 2009 · 1 659 Inlägg

Xoff skrev:
jag har också funderat på detta med blåtar som försvinner döljs mm, men tänk om du ligger med synlig plåt, sedan ser du att det kommer en kamera sträcka å trycker på knappen å fortsätter, tänk då ifall det inte funkar just den gången å man blir fotad med plåt, fan...

fast den där skulle tydligen ha en lampa som inte tänds fören 'draperiet' är helt nere tongue

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Xoff Volvo tönt... =)
3 augusti 2009 · 2 344 Inlägg

Robban_89 skrev:

Xoff skrev:
jag har också funderat på detta med blåtar som försvinner döljs mm, men tänk om du ligger med synlig plåt, sedan ser du att det kommer en kamera sträcka å trycker på knappen å fortsätter, tänk då ifall det inte funkar just den gången å man blir fotad med plåt, fan...

fast den där skulle tydligen ha en lampa som inte tänds fören 'draperiet' är helt nere tongue

aha! smart! smile

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang