5065
Sök

S70 T5

Fd Bannad
657 Inlägg
5 augusti 2009
Trådstartare
Hejsan!

Har en T5a från Italien eller frankrike lika många hästkrafter som en svensk? och om det är mindre, är det bara mappningen som skiljer så att det kan avhjälpas med ett Chip?

Mvh Manne

Märkesbög

Avstängd
285 Inlägg
5 augusti 2009
t5:orna från italien är väl bara 2.0l?

Allmänt envis
12 512 Inlägg
5 augusti 2009
MaulinR skrev:

Precis, men ska man vara riktigt noggrann finns det inga svenska T5or. De hette bara "Turbo" här, dessa är på 2.3l så det är en helt annan motor om jag inte minns fel smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

396 Inlägg
6 augusti 2009
Rquired skrev:
MaulinR skrev:

Precis, men ska man vara riktigt noggrann finns det inga svenska T5or. De hette bara "Turbo" här, dessa är på 2.3l så det är en helt annan motor om jag inte minns fel smile

går inte att generalisera så tyvärr, och om man kan göra det, så gäller det en kort tid under -94.finns ingen s70 turbo.
motorerna är mkt lika varandra förutom vevparti och så har vattenpumpen annat art. nr på 2.0

4 824 Inlägg
6 augusti 2009
Rquired skrev:
MaulinR skrev:

generellt sätt så är dom på 2 liter, detta pga straff skatt osv på motorer över 2 liter men det finns även ett fåtal 2,3 liters.

där har du helt fel för på 850 hette turbo här i sverige och ett fåtal länder till medans dom i övriga länder hette T5 medans X70 hette T5 i alla länder.
det som skiljer en 2 litare mot en 2,3 litare är bara slaglängden, turbo, programvara

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
6 augusti 2009
Christian S skrev:
Rquired skrev:
MaulinR skrev:

generellt sätt så är dom på 2 liter, detta pga straff skatt osv på motorer över 2 liter men det finns även ett fåtal 2,3 liters.

där har du helt fel för på 850 hette turbo här i sverige och ett fåtal länder till medans dom i övriga länder hette T5 medans X70 hette T5 i alla länder.
det som skiljer en 2 litare mot en 2,3 litare är bara slaglängden, turbo, programvara

Fasen också, helt rätt blandar ihop det med 850. Fick för mig det var den det handlade om smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Forummoderator
10 576 Inlägg
6 augusti 2009
rubriken...  läs rubriksreglerna Mvh

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök