5397
Sök

Ny stereo i gammal bil?

177 Inlägg
7 augusti 2009
Trådstartare
Hej!

Fick för mig att jag skulle koppla in min nya stereo i min Nissan 180ZX. Adaptern som jag köpte till kablarna passar perfekt men har ett problem. Den gamla stereon sitter skruvad i bilen bakom en plastpanel. Har fått bort panelen och den gamla stereon utan problem. Men det sitter som ett slags vinkeljärn skruvat på den gamla stereon som skruvas på stereons överdel. Men på min nya stereo har jag inga skuvhål på ovansidan hmm

Så hur gör jag för att skruva fast stereon? Finns det någon "ram" med såna vinkeljärn eller något att köpa som man sätter utanpå stereon och sedan skruvar i bilen?

Vet att nya stereor ska fästas genom att man skjuter in den i en "ram" som sedan låser den. Men min bil har ingen sån "ram" då den gamla stereon satt skruvad och ramen jag fick med stereon går inte att skruva fast den heller.

MVH

Hewi
571 Inlägg
7 augusti 2009
Om jag förstår dig rätt så är "hålet" i panelen för stort för ramen som följer med den nya stereon eller? För annars så sätter du ju fast den nya ramen igenom att skjuta in den i hålet i panelen och sedan böja ut metallflikarna som är runtom ramen så att den spänns/klämms fast i hålet och sedan skjuter in nya stereon tills den klickar fast , den nya behöver inte skruvas fast bara för att den gamla var det. Om hålet i panelen inte passar nya ramen så får du kolla om det finns färdig frontpanel att köpa anpassad för DIN stereo till din bil eller bygga en egen frontpanel.

"Sound by Hewi"
Mitt projekt

Sök