5394
Sök

Slutsteget blir varmt

bihfocus
7 augusti 2009
Trådstartare
Hej

Det är så att jag har ett Alpha slutsteg 4 kanaligt sammt dubbla 10" basar i skuffen
Häromdagen åkte jag till Mora och på tillbaka vägen så slutade basen funka. Tänkte att säkringen brann av så jag sänkte volymen haden den på 40 i gradskalan på stereon eller vad det kallas.

Men när jag höjde volymen igen så då började det funka verkar som den gick i protect läge. Kände på stegen när jag kom hem och den var stekhet.

Nu till min fråga den sitter bak i skuffen på min kombi den är inte inpackad under nå plexiglas som många monterar så den borde kylas.. Varför blir den het ska man ha någon slags kylning på den isåfall hur?

baljan där reservdäcket satt så finns det inget där den lär vara svalare eller hur ska jag göra?

Har även satt fast slutsteget på baslådan vilket kanske inte är så bra eller vad tror ni?

M.v.H SAM

www.ljudbyggaren.se
504 Inlägg
7 augusti 2009
Kolla kablage, Plus  och Jord....va har du för batteri....

2009 : 1x12" och ca 1300watt = 142,6 (ESPL Skivan) 2 Första Placeringar
2010 : 153,4 db på Tävling hos Ljudbyggaren i HBG med "Black'n'Blue"
www.ljudbyggaren.se

bihfocus
7 augusti 2009
Trådstartare
Har ett nytt GM kommer inte ihåg styrkan ska ner och kolla det...Tror den ligger på 52 eller 60 AH

www.ljudbyggaren.se
504 Inlägg
7 augusti 2009
bihfocus skrev:
Har ett nytt GM kommer inte ihåg styrkan ska ner och kolla det...Tror den ligger på 52 eller 60 AH

Då e mitt förslag att går över strömkablarna, kolla så det är riktigt jordat....att du har rejäla kablar....

2009 : 1x12" och ca 1300watt = 142,6 (ESPL Skivan) 2 Första Placeringar
2010 : 153,4 db på Tävling hos Ljudbyggaren i HBG med "Black'n'Blue"
www.ljudbyggaren.se

bihfocus
7 augusti 2009
Trådstartare
Ska kola det tackar

Sök