TIps! byta fälgar eller inte(bild finns)

kenny_crx
6 augusti 2009 · 836 Inlägg

Tja ja jag sitter här i tankarna om att byta fälgar på skylinen men e lite kluven har ni nåt tips vad man skulle kunna sätta på, eller om jag ska låta dom som sitter sitta??


Mvh Kenny


https://www1.garaget.org/gallery/archive/96593/730597_erztar.jpg
jaja

Honda CRX "Lets Stance 2015" (1988)
Anubis
6 augusti 2009 · 1 255 Inlägg

rota har ju många härliga modeller till bra priser smile

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
MilleN
6 augusti 2009 · 9 108 Inlägg

Dom du har passade fint på bilen, men dom är för små wink

NissanMotorsport
6 augusti 2009 ·

Håller me Millen.. passar perfekt, men som sagt.. för små smile

kenny_crx
6 augusti 2009 · 836 Inlägg

hehe okej så man skulle försöka satsa på 18 eller tom 19???

Honda CRX "Lets Stance 2015" (1988)
MilleN
6 augusti 2009 · 9 108 Inlägg

En tumregel för mig är att köpa så stort som man får plats med, sett till både hjulhus och plånbok wink

19" skulle se riktigt bra ut, dock är ju däcken dyra om du gillar att slita lite extra på bakdäcken roll

edit: En fördel med din bil är ju att du inte behöver lägga pengar på så mycket annat, den är ju redan skitsnygg så satsa du på fälgar smile

johnny blade
6 augusti 2009 · 269 Inlägg

Jag tycker att dom ser bra ut dom där, dom får absolut inte vara större, det finns alldeles för många bilar med för stora fälgar idag.

frosth__ Team Kränghäng
6 augusti 2009 · 657 Inlägg

19" sitter som gjutet på r33orna.. kolla min gamla..! är perfekta i storleken tycker iaf jag.! som de andra säger.. du har riktigt snygga fälgar, 1-2" större så hade de varit kanon.!

Team Frosth
Car Custom & Tuning | carcustomtuning.se
kenny_crx
6 augusti 2009 · 836 Inlägg

okej men tror ni inte att väghållningen blir riktigt mycket sämre me ett par 19 tummare??? smile vill att bilen ska kunna hantera svängar smile

Honda CRX "Lets Stance 2015" (1988)
Bjork OEM <3
6 augusti 2009 · 6 957 Inlägg

Dom som sitter på passa ju finfint, lite taniga framdäck bara smile men jag hade nog bytt iaf och haft dessa som bushjul, ett par 19" sitter ju som gjutet på R33, typ Rota, Tenzo-R eller Lenso, annars ett
par 18" med låååg ET och rätt breda däck kan funka de med smile

Mvh

OEM <3
Jez
6 augusti 2009 · 50 Inlägg

tycker inte du ska byta alls, dom du har är ju dom perfekta fälgarna till en Japs-racer, tycker faktiskt att dom är lagom stora med, visst 19" kanske kunde vara snyggt men det finns ju både för och nackdelar, dyrare däck, obekvämare att åka på gropig väg.

Gör om, gör rätt...
M-Wetter
6 augusti 2009 · 212 Inlägg

håller med johnny blade. Ser riktigt bra ut som det är. Så har du ju mycket gummi på dom med. Alltid bra (A) smile

båge montör och hobby mekaniker
6 augusti 2009 · 2 672 Inlägg

den ser perfekt ut som den gör! tror bara större fälgar gör att den ser "för hög" ut..

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
frosth__ Team Kränghäng
7 augusti 2009 · 657 Inlägg

väghållningen blir inte märkbart sämre, jag körde GANSKA hårt med min med 19" och upplevde aldrig några problem med detta, men ska du ha den till främst aktiv körning så kanske de bästa är ändå att behålla 17" då de är DYRT med 19" r-däck m.m

men för style så är 19 de enda rätta wink

Team Frosth
Car Custom & Tuning | carcustomtuning.se
kenny_crx
7 augusti 2009 · 836 Inlägg

man kanske skulle försöka byta till sej ett par 18 tummare i alla fall och gå halva vägen smile hade varit fint me ett par lite mer stylish fälgar haha smile men tycker ändå det ser rätt grymt ut me dom sitter på men som sagt ser små ut på så stor bil hehe

Honda CRX "Lets Stance 2015" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang