7178
Sök

Läcker olja från turbon, 850

Rekondare
254 Inlägg
9 augusti 2009
Trådstartare
Hej, jag ska kanske åka och titta på en 855 turbo, han sa att den läckte olja från turbon, vad kan det då vara?

Tacksam för svar!

Mvh

Skaune
9 augusti 2009
mattiass skrev:
Hej, jag ska kanske åka och titta på en 855 turbo, han sa att den läckte olja från turbon, vad kan det då vara?

Tacksam för svar!

Mvh

kan ju vara ett läckage från oljereturen, lätt fixat. Men säljaren kanske oxå menar att turbon e lite kass o "drar" olja som resulterar i blårök, de blir betydligt dyrara isf.

Rekondare
254 Inlägg
9 augusti 2009
Trådstartare
Axor skrev:
mattiass skrev:

Tacksam för svar!

Mvh

kan ju vara ett läckage från oljereturen, lätt fixat. Men säljaren kanske oxå menar att turbon e lite kass o "drar" olja som resulterar i blårök, de blir betydligt dyrara isf.

Ja så kan det mycket väl vara..

Svetsare
3 150 Inlägg
9 augusti 2009
Antingen lösa anslutningar (dåligt fastskruvade, läcker utvändigt) eller så är turbon slut (lagerdelen sliten, läcker invändigt).

Vet du om den ryker/dricker olja?

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

8 297 Inlägg
9 augusti 2009
Kassa packningar till oljereturöret - ett standrardfel.

Rekondare
254 Inlägg
9 augusti 2009
Trådstartare
ZonaX skrev:
Antingen lösa anslutningar (dåligt fastskruvade, läcker utvändigt) eller så är turbon slut (lagerdelen sliten, läcker invändigt).

Jag fattade det bara som att den ryker.. men han var så otydlig så kan vara att den dricker..

Skaune
9 augusti 2009
mattiass skrev:
ZonaX skrev:

Jag fattade det bara som att den ryker.. men han var så otydlig så kan vara att den dricker..

Ryker den kan det vara från motorn oxå, dåliga kolvringar kan resulterar i en oljetörst och blårök. hade nog tatt ett komptest för att utesluta att det är motorn, e det turbon som e slut så kan du hitta beg. renoverade från 3000:-, sen tillkommer alla packningar plus att det är att rekommendera ett oljebyte vid byte till ny turbo.

Rekondare
254 Inlägg
9 augusti 2009
Trådstartare
Axor skrev:
mattiass skrev:
ZonaX skrev:

Ryker den kan det vara från motorn oxå, dåliga kolvringar kan resulterar i en oljetörst och blårök. hade nog tatt ett komptest för att utesluta att det är motorn, e det turbon som e slut så kan du hitta beg. renoverade från 3000:-, sen tillkommer alla packningar plus att det är att rekommendera ett oljebyte vid byte till ny turbo.

Okej tack så mycket för bra svar smile

Sök