Stylingtips 240

Volvo_Mannen Volvoskadad
9 augusti 2009 · 6 017 Inlägg

Bross front, Gr. A vinge, go sänkning, breda MK18 så kommer man jävligt långt.

Jonas
Chippen91
9 augusti 2009 · 51 Inlägg

_night_stalker_ skrev:
En 240 ska byggas diskret. Först ska dom gärna vara vita lr silvergrå. Sen på med ett par snygga 17'' lr 18'' fälgar. sänkas lite, vita blinkers och en toning på bakrutorna och kanske en r-vinge (beror lite på hur bilen ser ut i övrigt)

Håller helt med! smile funderar hur jag ska gå till väga med sänkningen, tycker att 40mm är lite lite men jag vill inte ha för mycket heller.
Hade tänkt mig något i stil med volvos R fälgar och R-vingen så man slipper göra hål i bakluckan smile

ljudet av skrikande däck får mig att slappna av.
BMW 325i "Lillen" (2006)
BMW e39 "Storen" (2001)
RallizZ
9 augusti 2009 · 124 Inlägg

Marcus_89 skrev:
Grupp A-vinge är det enda som ska sitta på en 240 smile Passar bäst till linjerna på bilen. Sen vita blinkers runt om och en sänkning och ett par feta fälgar. Ett snyggt utblås med. En rutgrill är snyggt med.

Lite bilder på min 240 som jag byggde på, men tröttnade på den när den väl var klar: http://www.garaget.org/?car=143055

Snyggt med 850 inredningen där big_smile Knixigt att få dit lr ? yikes

THEBADGUY Gorgilus addictus
9 augusti 2009 · 4 737 Inlägg

volvo244-87 skrev:

_night_stalker_ skrev:
En 240 ska byggas diskret. Först ska dom gärna vara vita lr silvergrå. Sen på med ett par snygga 17'' lr 18'' fälgar. sänkas lite, vita blinkers och en toning på bakrutorna och kanske en r-vinge (beror lite på hur bilen ser ut i övrigt)

Håller helt med! smile funderar hur jag ska gå till väga med sänkningen, tycker att 40mm är lite lite men jag vill inte ha för mycket heller.
Hade tänkt mig något i stil med volvos R fälgar och R-vingen så man slipper göra hål i bakluckan smile

Du kan ju kapa något varv av fjädrarna? smile.
Då lär det ju inte bli för mycket eller för lite tycker man. Bara att prova sig fram! smile

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Chippen91
9 augusti 2009 · 51 Inlägg

THEBADGUY skrev:

volvo244-87 skrev:

_night_stalker_ skrev:
En 240 ska byggas diskret. Först ska dom gärna vara vita lr silvergrå. Sen på med ett par snygga 17'' lr 18'' fälgar. sänkas lite, vita blinkers och en toning på bakrutorna och kanske en r-vinge (beror lite på hur bilen ser ut i övrigt)

Håller helt med! smile funderar hur jag ska gå till väga med sänkningen, tycker att 40mm är lite lite men jag vill inte ha för mycket heller.
Hade tänkt mig något i stil med volvos R fälgar och R-vingen så man slipper göra hål i bakluckan smile

Du kan ju kapa något varv av fjädrarna? smile.
Då lär det ju inte bli för mycket eller för lite tycker man. Bara att prova sig fram! smile

Ja och blir de inte bra så är det bara att köpa nytt! smile

ljudet av skrikande däck får mig att slappna av.
BMW e39 "Storen" (2001)
BMW 325i "Lillen" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang