5398
Sök

Tips på bra budget framsystem volvo 745 GLT -88

1 253 Inlägg
9 augusti 2009
Trådstartare
Väntar barn o vill då inte slänga in baslådan för att sedan ta ut den igen så jag skulle vilja ha några hyfsat bra men billiga högtalare fram som även klarar lite lägre i registret men behöver inte dåna men lite lagom ja ni fattar nog  Max budget är 4-600: - vet att det är lite men borde väl finnas något hyfsat för det. Antingen mellanregister o sen diskanten placerad på instrumentbrädan eller vad ni kan komma med för förslag

Lev livet nu innan det är för sent

1 523 Inlägg
9 augusti 2009
opeldrifter skrev:
Väntar barn o vill då inte slänga in baslådan för att sedan ta ut den igen så jag skulle vilja ha några hyfsat bra men billiga högtalare fram som även klarar lite lägre i registret men behöver inte dåna men lite lagom ja ni fattar nog  Max budget är 4-600: - vet att det är lite men borde väl finnas något hyfsat för det. Antingen mellanregister o sen diskanten placerad på instrumentbrädan eller vad ni kan komma med för förslag

vad kostar Gas 5.25 kit?

1 253 Inlägg
9 augusti 2009
Trådstartare
förra ägaren har skurit upp eller sågat upp så 6,5 högtalare kan sitta där o just nu har jag simpla Tanlon 6,5" där framme o inget annat o är inte nöjd alls med dom högtalarna, visst de låter ju men näääää. Har hört att man inte ska ha några i bakdörrarna då de förstör ljudbilden. Men ett kit är väl det som gäller antar jag o inte de 3 vägs som sitter nu

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
9 augusti 2009
Mitt helt överraskande svar är att kolla på mds...
Dom säljer ju kit för dom pengarna fast men endast en konding som delningsfilter.
Är du lite händig bygger du ett eget filter och delar registrena själv och kommer billigt undan och det låter nog inte illa alls.

Jag gillar inte mds på nått vis men jag tror det tipset ger mest "bang for the buck" om du inte handlar begagnat.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

2 656 Inlägg
9 augusti 2009
opeldrifter skrev:

ett dls K5 kitsystem kanske fint ljud för pengen

1 253 Inlägg
9 augusti 2009
Trådstartare
Har du någon länk till DLS systemet? smile

1 253 Inlägg
9 augusti 2009
Trådstartare
BMTech skrev:
Mitt helt överraskande svar är att kolla på mds...
Dom säljer ju kit för dom pengarna fast men endast en konding som delningsfilter.
Är du lite händig bygger du ett eget filter och delar registrena själv och kommer billigt undan och det låter nog inte illa alls.

Jag gillar inte mds på nått vis men jag tror det tipset ger mest "bang for the buck" om du inte handlar begagnat.

Okej tack ska kolla deras websida smile

2 656 Inlägg
9 augusti 2009
opeldrifter skrev:
Har du någon länk till DLS systemet? smile

blekinge bilradio har det kolla där smile

1 253 Inlägg
9 augusti 2009
Trådstartare
Tackar ska kika smile

Diktator
968 Inlägg
10 augusti 2009
begagnat is the shit... så länge man klarar sig undan att bli blåst. har lagt ut mindre än 1000 kr på hela mitt ljud och det låter skapligt bra, kostnad för allt när det va nytt va säkert runt 5 - 6000 kr men ett år senare har ju allt rasat i värde men låter fortfarande sjukt bra

1 400 Inlägg
10 augusti 2009
Det är väldigt svårt att hitta 6.5 kitt för dom pengarna(om man inte vill att det ska låta kattpiss)

Mitt tips är att försöka skrapa fram 200 kr till och köpa ett Hertz DSK 165 kitt.
Alternativ som nämns ovan att köpa begagnat.

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

1 253 Inlägg
10 augusti 2009
Trådstartare
okej var hittar jag detta hertz 165 kitt då? O vad gör detta kitt så mycket bättre?

1 253 Inlägg
10 augusti 2009
Trådstartare
Tänkte blir det bättre om man driver framsystem med ett slutsteg? har ju steget som jag har annars till min baslåda men den lådan kommer ju inte in på några år så ta det steget , ligger väl på 600W max så det borde ju klarar helt klart o driva ett bra kitt system?

1 400 Inlägg
10 augusti 2009
opeldrifter skrev:
okej var hittar jag detta hertz 165 kitt då? O vad gör detta kitt så mycket bättre?

www.Bertilssonautoelectronics.se

Ett omtyckt kitt som är samspelt och har en bra mid och lugn diskant som aldrig låter skrikig.

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

Sök