5384
Sök

Billiga landsvägslok för 20k?

2 182 Inlägg
10 augusti 2009
Cadillac Deville 85-88, stor som en 740 men mycket mer prisvärd, med 4,5L V8 går den som ett skott. Finns att få tag på för runt 25 000:-

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

12 086 Inlägg
11 augusti 2009
steifan skrev:
Är inte Nissan Maxima och Mitsubishi Sigma nåt liknande landsvägslok?

Fan stefan va happy jag blir big_smile

Nissan Maxima är finfina landsvägskryssare.
Man får en Fullutrustad 00a för småpengar. Dock inte 20K
En gen 3 som jag har får du en kalasfin för 15, fast dom finns bara med stora sexan och drar en del soppa. Se till o få en 93-94 med skin. Hellyckad bil i övrigt som aldrig går sönder, tyvärr rostar dom.

Gen 4 kom lilla 6an, men där försvinner oxå all lyx som är standard på gen 3. Även stora sexan fick 24 ventiler och 30hk extra.
Gen 5 känns riktigt modern och finns med all tänkbar utrustning.
Ska man jämföra bilen i sig med tex en Bmw så får du troligen en "bättre" bil hos Bmw för samma peng.
Det maximan har igen är drivkostnader, driftsäkra och billiga i försäkring. En 10-15 år gammal bmw går sönder, pryl efter pryl.

120 Inlägg
11 augusti 2009
Trådstartare
JapMax skrev:
steifan skrev:
Är inte Nissan Maxima och Mitsubishi Sigma nåt liknande landsvägslok?

Fan stefan va happy jag blir big_smile

Nissan Maxima är finfina landsvägskryssare.
Man får en Fullutrustad 00a för småpengar. Dock inte 20K
En gen 3 som jag har får du en kalasfin för 15, fast dom finns bara med stora sexan och drar en del soppa. Se till o få en 93-94 med skin. Hellyckad bil i övrigt som aldrig går sönder, tyvärr rostar dom.

Gen 4 kom lilla 6an, men där försvinner oxå all lyx som är standard på gen 3. Även stora sexan fick 24 ventiler och 30hk extra.
Gen 5 känns riktigt modern och finns med all tänkbar utrustning.
Ska man jämföra bilen i sig med tex en Bmw så får du troligen en "bättre" bil hos Bmw för samma peng.
Det maximan har igen är drivkostnader, driftsäkra och billiga i försäkring. En 10-15 år gammal bmw går sönder, pryl efter pryl.

"Nissan Maxima är fan skit!" för att citera dig själv;)
Inte så mkt för japanare. Men de nyare (gen 4?) ser riktigt bra ut:)

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
11 augusti 2009
audi

120 Inlägg
11 augusti 2009
Trådstartare
JaggaChafen skrev:
om du klara av den sunkiga kvaliteen å inte har extrem Ford allergi e en scorpio ett riktigt lok åker jävligt gött i dom å dom e inte törstiga heller å för 20,000 hittar du nog fan en i nyskick

Jo de skulle va en Scorpio Cosworth då.. inte vackra precis. Men som du säger har jag nog lite fordsjuka ändå;D

Sök