2948
Sök

Köpråd: subaru impreza, Mitsubishi lancer evo, toyota supra

68 Inlägg
8 augusti 2009
Trådstartare
Till våren är planerna att köpa någon av följande 3 bilar: subaru impreza, Mitsubishi lancer evo eller  toyota supra. Men har rätt stora problem med att bestämma mig och man kan ju tyvär inte köpa alla 3, så vilken skulle ni rekomendera?

Utbildad proffsamatör
785 Inlägg
8 augusti 2009
Årsmodeller osv?!

Avstängd
424 Inlägg
8 augusti 2009
Vad är du ute efter, eller rättare sagt vad förväntar du dig av bilen?

team Svineri. Volvos under construction.

68 Inlägg
8 augusti 2009
Trådstartare
PointMan: Supran 96-97. Evo 7,8,9 (modell). impreza 99-06 (lite osäker på vilken årsmodell på imprezan om de blir den)

68 Inlägg
8 augusti 2009
Trådstartare
turbo5a: Bil som är rolig att köra, går bra i motor och som gärna har kvallite som håller lite också. Dessutom ska dom se riktigt bra ut också men de gör alla 3 redan så smile

1 926 Inlägg
9 augusti 2009
Bobbin_ skrev:
turbo5a: Bil som är rolig att köra, går bra i motor och som gärna har kvallite som håller lite också. Dessutom ska dom se riktigt bra ut också men de gör alla 3 redan så smile

Supra! cool

1 926 Inlägg
9 augusti 2009
Dock kan du köra med evon och subban på vintern..

518 Inlägg
9 augusti 2009
Jag själv hade valt evo 6. körglädje rakt igenom , väghållning och bromsar som är riktigt bra redan orginal och en motor som aldrig slutar dra känns det som. Impreza har jag kört o var inte speciellt impad alls. Supra har jag inte kört mer än mk3 och den var ju inte speciellt skoj alls.

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.

4 824 Inlägg
11 augusti 2009
Karl-Bertil skrev:
Jag själv hade valt evo 6. körglädje rakt igenom , väghållning och bromsar som är riktigt bra redan orginal och en motor som aldrig slutar dra känns det som. Impreza har jag kört o var inte speciellt impad alls. Supra har jag inte kört mer än mk3 och den var ju inte speciellt skoj alls.

Vad va det för impreza du körde då? en vanlig GT eller WRX? ska du göra en rättvis jämförelse med en evo så får du ju jämföra med en STI då det är en helt annan bil.

Min impreza slutar hellre aldrig dra utan den matar på lika bra oavset växel ända upp till hastighetsspärren som är på 180km/h ifrån japan.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

518 Inlägg
11 augusti 2009
Det var en impreza gt jag körde så det var väl därför jag inte tyckte den var nåt att bli impad av.

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.

4 824 Inlägg
11 augusti 2009
misstänkte det, dom har 218hk jämfört med motsvarande STI som har 280hk med en låda som är sjukt myckt mer tätstegad än dom lådorna som sitter i GT.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
11 augusti 2009
Varför inte Skyline? Den är ju en "sportbil" som Supra och inte en sedan som Evo och Impreza men samtidigt 4wd som de sistnämda.

Även om jag tycker du skall köpa en rwd Skyline eller Supra smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Turbo lover
555 Inlägg
11 augusti 2009
Har inte kört en EVO men tycker en Supra känns tråkigare än en STI iaf. Känns stor och tung på vägen (i jämförelse). Dock är Supran utan tvekan bästa valet om du vill ha en dräpare på motorväg.
Senast redigerat av Turbovin (11 augusti 2009)

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
11 augusti 2009
Turbovin skrev:
Har inte kört en EVO men tycker en Supra känns tråkigare än en STI iaf. Känns stor och tung på vägen (i jämförelse). Dock är Supran utan tvekan bästa valet om du vill ha en dräpare på motorväg.

Då är ju en Supra byggd stor och ganska tung med läng hjulbas för att ligga bra och stabilt på vägen i höga hastigheter.

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

OEM <3
6 957 Inlägg
11 augusti 2009
Känns som om en Evo 6 TME är det mest prisvärda idag, värdet på dom faller ju inte direkt heller smile
Men den var ju inte med på listan så en Evo 8-9 med JRM steg 1 hade jag inte sagt nej till tongue
Senast redigerat av Bjork (11 augusti 2009)

OEM <3

Sök