3753
Sök

Tinnitus ?

1 926 Inlägg
7 augusti 2006
Trådstartare
halloj alla..Har funderat lite på sistonde om jag har tinnitus..varje kväll när jag ska sova så "Piper" nån ljus ton i öronen..irreterande..Är det någon mer än jag som har detta ? Och är det tinnitus jag har ? hmm

Administratör
2 990 Inlägg
7 augusti 2006
Kan det ju va men det kan även va nån typ av förkylning eller dyl.....

En kopp av den svarta såsen...

Majestas
1 319 Inlägg
7 augusti 2006
Jag led av samma grej som du beskriver i denna tråd. Det var för ca 3 månader sedan. På nätterna pep det i öronen, och på dagarna hade jag lock för öronen. Nu har det lugnat ner sig.

Lider du av förkylning eller liknande?

Team VeboTrim

1 926 Inlägg
7 augusti 2006
Trådstartare
nepp ingen förkylning..grejen är den att jag har haft det ett bra tag.. hmm

Majestas
1 319 Inlägg
1 926 Inlägg
7 augusti 2006
Trådstartare
jaa det är juu det !

DFFL
9 020 Inlägg
7 augusti 2006
Har du spelat hög musik eller varit på en klubb???
Jag har stora högtalare och när ajg larmar som fan då får jag "tillfällig" tinnitus, ganska vanligt eftersom många får det efter en fredagkväll:p.
Men du märker om du har tinnitus för då piper det HELA tiden.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 926 Inlägg
7 augusti 2006
Trådstartare
FireTraXX skrev:
Har du spelat hög musik eller varit på en klubb???
Jag har stora högtalare och när ajg larmar som fan då får jag "tillfällig" tinnitus, ganska vanligt eftersom många får det efter en fredagkväll:p.
Men du märker om du har tinnitus för då piper det HELA tiden.

njaa..spelar ganska hög musik ibland..Men jag har haft detdär pip ljudet lääänge nu..hör det inte på dagen, men alltid på kvällen när jag ska sova mad

varje dag btw
Senast redigerat av Spelis (7 augusti 2006)

126 Inlägg
7 augusti 2006
om du har tv på när du ska somna så kan det vara den, har samma problem.

annars kan det kanske va ngt ljud från någon apparat, eller du vet att det är liksom ''bara du som hör det'' eller så?

Nknn
7 augusti 2006
Kan ju säga så här, när du har tinnitus så vet du om det. Men skydda öronen i fortsättningen, det ska man alltid göra.. Själv har jag haft tinnitus sen jag var 14, är 18 nu. Och numera har jag öronproppar i öronen dygnet runt.

Om jag ska försöka beskriva hur det låter för mig så äre väl en tusen olika signaler som bara låter smo ett ända väsen.. Om du tänker dig att du ska ställa in en gammal radio, så ungefär låter det. Om du bara hör en ton så kanske de inte är tinnitus, utan bara nåt tillfälligt. Men som sagt man ska ju alltid va rädd om öronen.
Senast redigerat av N0kan (7 augusti 2006)

8 156 Inlägg
7 augusti 2006
Tinnitus hörs oftast när du inte har några andra ljud omkring dig. Prova att sätta på musik på väldigt låg ljudnivå när du ska sova...

Tinnitus kan både låta som susningar och som olika pip. Typ som SVT:s testtoner på tv:n.
Det blir värre om du samtidigt är stressad. Jag börjar kunna leva med min tinnitus nu, men det är ett helvete att somna när jag är stressad. Vissa perioder så märker jag knappt av min tinnitus.

En annan sak som jag har märkt är att jag hör diskantljud som ingen annan hör och att jag är mycket känsligare för höga tonar än andra. (Dvs, jag hör att TV:n piper på ett obehagligt sätt, när den är på stand-by osv.)
Senast redigerat av Phaetoon (7 augusti 2006)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

1 926 Inlägg
7 augusti 2006
Trådstartare
tack för alla svar och tipps.. smile

Kanske inte har tinnitus då..men det är iaf ett irreterande pip tongue

911 Inlägg
8 augusti 2006
Yes, JAg fick kraftig tinnitus efter ett grekisk brölopp =O fyfaaan,
Jag tog reda på fakta om tinnitus och det är faktiskt en själv som gör så att man får det typ.
Det ska gå över när man inte tänker på det , därför ska man typ sova bort det ! men som du säger  , det låter fortfarande när jag ska lägga mig haha, men bara om jag typ lyssnat på för hög musik .

pic up the phone, wazzzaaa

House/Trance diggare
287 Inlägg
8 augusti 2006
Brukar susa i mina öron med efter en hel dag, man har ju utsatts för mycket ljud. Men det är inget man stör sig på ju, sen efter man har varit ute på nån nattklubb så susar det bra mycket hehe, men avtar ju så småningom.

Sök