Jag gjorde det på min saab jag hade en gång i tiden å jag rekomenderar att man ska göra det vart annat år för jag fick ut massor med smuts å sånt. å jag gjorde det på verkstad i linköping.
jag hade i sånt i min i helgen innan oljebyte, funkar nog säkert, man vet ju inte ritkigt, men jag har hört ifrån en som gjorde det på sin och all skit rann ner och täppte till massa hål så motorn fick inte riktigt me olja o.s.v.. så massa krångel.. men jag har inga problem än, hade även i sånt medel i bensinen fast de andra som är till för bensin, samt kylarrengöring tycker den går mycke finare nu efter dessa 3 ingrepp..
Körde en sån på min bil i våras nångång i Fastmecs lokaler i Ludvika (" Christer Laend bilvård "). Hade en sån "Bilstein Engine Flush", betalade 900kr exklusive olja/filter. Lite långt från Örebro-trakten iofs.
Litet filmklipp:
Fick inte ut nåt speciellt med smuts heller, bara lite småpartiklar.
MIG1408, trådskaparen syftar nog på att man kopplar upp bilen till en pump som driver runt rengöringsvätska efter att man tappat ur oljan. Ingen oljetillsats.
Körde en sån på min bil i våras nångång i Fastmecs lokaler i Ludvika (" Christer Laend bilvård "). Hade en sån "Bilstein Engine Flush", betalade 900kr exklusive olja/filter. Lite långt från Örebro-trakten iofs.
Litet filmklipp:
Fick inte ut nåt speciellt med smuts heller, bara lite småpartiklar.
MIG1408, trådskaparen syftar nog på att man kopplar upp bilen till en pump som driver runt rengöringsvätska efter att man tappat ur oljan. Ingen oljetillsats.
jahaja, kanske de oljetillsatsen hette nå me engineflush också så, aja
edit: såg nu att han sökte efter ett billigt ställe att göra det på, inte att köpa det på som ja tyckte de stod hehe.