5693
Sök

Öppna bildörr utan nyckel eller låspigg ? AUDI 100 C4

Professionell amatör
451 Inlägg
12 augusti 2009
Trådstartare
Häromdan lossade låsringen som håller låskolven på min passagerardörr i fram, samtidigt lossnade "låspiggen" som man öppnar inifrån med..
Centrallåset fungerar inte från förarsidan pga bortkopplat larm och jag kan därför inte låsa upp dörren den vägen..

Någon som vet om man kan koppla om vacuumet så dörren låser upp sig ? Får jag bara upp den så är det ju inget svårt problem..

AUDI - Four rings to rule them all

Försöker iaf
12 819 Inlägg
12 augusti 2009
Borde ju gå så länge inte vakumklockan inne i dörren har lossnat från staget till "låspiggen" (låsknappen/pinnen??) som sitter i samma fäste som går till låsmekanismen.

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (12 augusti 2009)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Professionell amatör
451 Inlägg
12 augusti 2009
Trådstartare
Jupp låspinnen som är borta !

Var kan man hitta vacuumet då ?

Vet du som är så jävlig på audi förresten hur man kan få igång så centrallåset funkar även från förardörren ? Just nu så låser man bara förardörren när man låser på förarsidan, men på passagerarsidan låser man alla dörrar + baklucka + tanklock, alltså även förardörr !! Låser naturligtvis upp på samma vis.. Hade man fixat detta hade man ju fått upp passagerardörren..

Försöker iaf
12 819 Inlägg
12 augusti 2009
Men kan du inte låsa upp passagerardörren med nycken utvändigt så tror jag inte heller att det går med c-låset? Går nyckeln helt tomt i låset eller?

C-lås enheten sitter under baksätet.
Att få c-låset att funkar även från förardörren bör väl inte vara några problem. Antagligen en kabel som gått av/klippts av då larmet kopplades ur.

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Professionell amatör
451 Inlägg
12 augusti 2009
Trådstartare
Hela låskolven har ju kommit ut så det är helt tomt.. Hmm jag vet ju inte vad som klippts när larmet kopplades ur men det är 4 kablar dit som är klippta, varav två är ihopskarvade med varann :S Larmet satt ju med en riktig kontakt så jag vet inte varför man klippt ?

Så du tror att jag måste förstöra dörrklädseln för att få upp dörren ?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
12 augusti 2009
Jasså såpass. yikes då tror jag inte att det fungerar me c-låset heller.
Jadu, kan bli svårt att få upp dörren annars om du inte kommer åt me nå ståltråd å skruvmejslar eller nå annat "tjuvknep"..

Finns alltid tomtar som klipper kablar. Var så i min bil oxå, men nu fungerar det bra. tongue

Mvh Tommy

Sök